Megírtuk: az elhunyt négy napig feküdt a ravatalozóban, mire a hibát felfedezték. A család nyitott koporsós temetést szeretett volna, a temetkezési vállalat azonban ezt nem engedélyezte, mivel a holttest "már olyan állapotban volt", hogy azt nem lehetett kivitelezni. Ráadásul az elhunytat végül nem is abban a koporsóban temették el, amit a család kiválasztott, mert a bomlásnak indult holttest abba már nem fért bele. A temetkezési vállalat felajánlotta, hogy visszatéríti a hűtési díjat és a temetési költség egy részét, a gyászolók azonban ezt nem fogadták el, végtisztesség megzavarása miatt bírósághoz fordulnak.
Az eset után a vállalat friss vizsgálatot kért egy szakszerviztől és egy villamossági szakértőtől, aki "véleményt adott arról, hogy a konnektor meghibásodását, a vezeték égését lazulás, vagy tartós, 12-15 Amper áramfelvételű fogyasztó okozhatta" - közölte Kari Irén. Felmerül a kérdés: hogyan fordulhatott elő, hogy a használatban lévő hűtő működését napokig senki nem ellenőrizte? Az igazgatónő tájékoztatása szerint Álmosdon évente átlagosan 15 temetés van, a szóban forgó hűtőben pedig ritkán van halott, s ha nem készülnek temetésre, a vállalat munkatársa nem is tartózkodik a temetőben. Kari Irén most azonban igazgatói utasításban rendelkezett arról, hogy halottszállítás után a hűtőt kötelező lesz naponta ellenőrizni.
Az üggyel kapcsolatban telefonon és e-mailben kerestük a Balmazújvárosi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztályát is, kérdéseinkre azonban lapzártánkig nem érkezett válasz.