Magyarország;VW-botrány;dízelbotrány;

FOTÓ: Getty Images

- Magyarország is megérezheti a VW-botrányt

Londoni pénzügyi elemzők szerint a Volkswagen német járműipari csoport teszteredmény-hamisítási botrányának potenciális piaci következményei lefelé ható kockázatokkal terhelik a közép- és kelet-európai EU-gazdaságok növekedési kilátásait.

A Morgan Stanley globális bankcsoport londoni elemzőinek csütörtöki tanulmánya szerint a Volkswagen-botrány lehetséges hatásaira a térségben a cseh gazdaság a legérzékenyebb, utána Szlovákia, Magyarország és Lengyelország következik, Románia ugyanakkor viszonylag védett e hatásoktól.

Az öt vizsgált gazdaság együtt - Németország után - a második legnagyobb autógyártó térség Európában, évente 3,7 millió járművel. Ez a Németországban egy év alatt gyártott 5,9 millió autó 62 százaléka, viszont ez az öt gazdaság a német hazai össztermék (GDP) 30 százalékát állítja elő, vagyis az autóiparnak arányosan jóval nagyobb a súlya e csoportban.

Három áramelosztó társaságot összesen 56 millió forintra bírságolt a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), mert nem hárították el határidőre a szélsőséges időjárás miatt bekövetkezett üzemzavarokat, illetve nem fizették meg a felhasználóknak jogosan járó kötbért.