A nyomozók azt igyekeznek kideríteni, ki a felelős azért, hogy az emissziós értékek meghamisítására képes szoftverrel ellátott autók forgalomba kerülhettek. A Volkswagen-ügyben a braunschweigi ügyészség tucatnyi feljelentést kapott, köztük az autógyártó vállalatét és már a cég részvényeseiét is - közölte Julia Meyer, az ügyészség szóvivője.
Emellett, mint kiderült világszerte 2,1 millió Audi van ellátva olyan szoftverrel, amely lehetővé tette, hogy anyavállalata, a Volkswagen-csoport csalhasson az emissziós teszteken az Egyesült Államokban - közölte hétfőn az Audi szóvivője. A korábban jelzett 11 millió járműből összesen 7,1 millió darab volt Volkswagen és Audi. A maradék mintegy 4 millió jármű a cégcsoport többi márkája között oszlik meg.
A Volkswagen részvényei ismét eladói nyomás alá kerültek, és újabb esést követően a részvény árfolyama 100 euró alá került. Mint kiderült az visszaélést lehetővé tevő szoftvert – más célra - a Bosch készítette, azonban a német cég már 2007-ben figyelmeztette a Volkswagent, hogy az a módszer, ahogy az általuk gyártott vezérlést használják, az a törvényi keretek között nem megengedett - írta a Bild am Sonntag egyik forrására hivatkozva. A Frankfurter Allgemeine Zeitung's vasárnapi számában pedig megjelent egy írás arról, hogy 2011-ben a Volkswagen egyik mérnöke is felhívta a felettesei figyelmét arra, hogy az általuk alkalmazott szoftver illegális és nem lenne szabad alkalmazni az amerikai emissziós teszteken. Múlt héten jelezte a Bosch, hogy az általuk gyártott vezérlési/befecskendezési rendszert használta a Volkswagen az ügyben érintett motorjainál. A Bosch igyekezett leszögezni, hogy ők csupán a rendszert szállították, a szinkronizálást, a Volkswagen saját rendszerébe történő integrálást már az autógyártó végezte.
A Portfolió értesülése szerint Svájc után tegnap Olaszországban is felfüggesztették a dízeles Volkswagenek eladásait.