New York;metrószakasz;

- Új metrószakasz New Yorkban

Az eredeti javaslathoz képest csaknem egy évszázadnak kellett eltelni, mire megvalósul a New York-i Második sugárút alatti metrószakasz, első alkalommal ugyanis 1907-ben merült fel, hogy erre is vezetni kellene egy leágazásnak az amerikai metropolisz híres földalatti rendszerében.

Tervek szerint az év végéig sor kerül az ünnepélyes metróvonal-nyitásra, a munka már 85-90 százalékos készültségénél tart – nyilatkozta a CBS tévé híradójában Michael Horodniseanu, a helyi közlekedési hatóság nevében. A jórészt szövetségi forrásból fedezett költségek elég mellbevágóak: az alig pár kilométeres bővítés 4,5 milliárd dollárt (1260 milliárd forint) emészt fel, s mintegy 50 éve az első komolyabb földalatti-bővítésnek számít az Egyesült Államok legnépesebb városában.

New York egyébként – noha a forgalmát és a vonalak hosszát tekintve ugyan már nem világelső, hisz ezt a címet a kínai Sanghaj elhódította – még napjainkban is a dobogó felső fokán állhat az állomások számát alapul véve: a sokszor „Nagy alma” néven emlegetett metropoliszban a metrónak 421 megállója szolgálja az utasokat.

Szándékosan hagyta el őrhelyét Bowe Bergdahl őrmester Afganisztánban – állapította meg a katonai ügyészség az ellenmondásos per nyitányán, a texasi San Antonio-Fort Sam Houston egybevont katonai bázison. Bergdahl volt az az amerikai katona, aki öt évet töltött az afganisztáni felkelők fogságában, s az Obama-kormányzat 2014-ben öt magasrangú tálib parancsnok elengedésért cserébe tudta kiszabadítani. A tálibok elengedése a guantánamói fogolytáborból nagy vihart keltett.