A versenyzőt 900 ezer forint pénzbüntetésre ítélte a törvényszék és két év hat hónapra eltiltotta a közúti járművezetéstől. A vádlottnak 369 ezer 514 forint bűnügyi költséget is meg kell fizetnie. Az ítélet ellen további fellebbezésnek nincs helye. Tavaly novemberben a Balassagyarmati Városi Bíróság 200 ezer forint pénzbüntetésre ítélte és tíz hónapra eltiltotta a közúti járművezetéstől Vincze Mártont. Az első fokú ítélet nem vált jogerőssé, mert az ügyész mindkét tétel esetében súlyosbítást kért, a vádlott és védője pedig a járművezetéstől való eltiltás miatt fellebbezett.
Kovács István tanácselnök a hétfői döntés indoklásában kifejtette: a törvényszék nagyobb nyomatékot tulajdonít a súlyosbító körülményeknek, így annak, hogy a vádlott magáncélra vett igénybe egy közutat és tudatosan szegett meg közlekedési szabályokat.
Vincze Márton 2013 szeptemberében egy versenyre készülve tesztelte autóját a Nagylóc és Zsúnypuszta közötti szerpentinen, amikor járműve frontális átfedéssel ütközött a miniszteri autóval. A balesetben a vádlott és utastársa, valamint Hende Csaba és sofőrje is csonttöréses sérüléseket szenvedett. A tesztelés idején CB-rádiós, láthatósági mellényt viselő emberek biztosították a szakaszt, ugyanakkor a tesztelésre nem volt engedélyük.
Másodfokon új szakértő meghallgatásával folytatódott hétfőn a tárgyalás. A vádlott ügyvédje magánszakértői véleményt csatolt, amely - mint mondta - jelentősen eltér a perbelitől és a harmadik szakértői állásponttól is, és sérelmezte, hogy a magánszakértőt a bíróság nem idézte be. Az ő vizsgálata szerint a Hende Csabát szállító Audi a bal oldali sávot is igénybe véve érkezett a baleset helyére, a másik két vélemény szerint Vincze Márton lépte át a záróvonalat.
A hétfőn meghallgatott szakértő a rendelkezésre álló nyomokból készített matematikai szimulációval arra a végkövetkeztetésre jutott, hogy az Audi a saját sávjában közlekedett, és a védelem által felkért kollégája szerinte rosszul, 10-15 méter eltéréssel pozicionálta a baleset helyszínét.Perbeszédében az ügyész hangsúlyozta, amikor a vádlott nem felmentésért, hanem enyhítésért fellebbezett, elfogadta a büntetőjogi felelősséget, és azt mondta, a helyzet abból alakult ki, hogy Vincze Márton lényegében versenypályának használta a közutat.
A vádlott ügyvédje - aki amiatt, hogy nem tudják ütköztetni a szakértők véleményét, eredménytelenül kérte a tárgyalás elhalasztását - aláhúzta, továbbra sem tudják a pontos választ arra, hol haladt az Audi és hol volt az ütközési pont. Ráadásul az első szakértő, aki két éve a helyszíni szemlén is részt vett, az Audi nyomait nem vizsgálta, mert állítása szerint arra nem kapott felkérést - mondta.
A védelem ezúttal is azt kérte, hogy a több évtizede sikeres autóversenyzőt, a több száz magyar bajnokságot megnyerő Vincze Mártont ne tiltsa el a bíróság a járművezetéstől, mert ez egzisztenciális kérdés is. Az ügyész szerint a közúti eltiltás nem korlátozza a versenyzést, Vincze Márton viszont azt mondta, hogy raliversenyen jogosítvány nélkül nem lehet versenyezni.
A hétfői tárgyaláson, ugyanúgy, mint az első fokún, csak a vádlott és védője jelent meg a baleset résztvevői közül.