A vállalkozó érdekeltségébe tartozó Class FM-nél 85 százalékos , a Music FM-nél pedig 77 százalékos volt a visszaesés. Nem jártak jobban az üzletember nyomtatott orgánumai sem, a Magyar Nemzet is 75 százalékkal kevesebb, alig 150 millió forint állami reklámhoz jutott ebben az évben. Harmadával csökkent a Metropolban megjelent állami hirdetések összege, hasonló mértékű a visszaesés a Heti Válasznál is. 2014-ben a Magyar Nemzet és a Heti Válasz teljes reklámbevételéből 52, illetve 49 százalék volt az állami hirdetések aránya, az idén a Magyar Nemzetnél 27, a Heti Válasznál pedig 23 százalék ez az arány, a Metropolnál pedig 35-ről 19 százalékra esett vissza ez a mutató. Simicska Lajos közterületi reklámcége, a Pulimont Kft. az idén 570 milliónyi állami megrendelést kapott a tavalyi 2,7 milliárd forinthoz képest. A szintén hozzá tartozó Euro AWK Kft. pedig 92 százalékos állami bevételcsökkenést szenvedett el. Nem csak Simicskánál tapasztalható visszaesés: az RTL alig több mint százmillió forintot kapott az állami hirdetésekért, a TV2 pedig 60 százalékkal kevesebbet, "mindössze" 2,2 milliárdot. A Duna TV a tavalyi 32 millió forinttal szemben az idén már több mint 700 millió forint értékű, míg az M1 a tavalyihoz hasonló összegű állami reklámhoz jutott.
Eközben kiderült, hogy hamarosan orosz nyelven is sugározhat híreket az állami hírcsatornává avanzsált M1 - értesült a HVG. Közvetlenül az éjféli Himnusz felcsendülése előtt eddig is angol nyelvű híradót sugárzott a csatorna, ide jöhet be az orosz hírblokk is. A lap úgy tudja, erről már tájékoztatták a szerkesztésében közreműködő stábot, próbafelvétel is volt, és az is eldőlt, hogy a híradót egy orosz származású, Magyarországon élő újságíró fogja vezetni. A HVG forrásai szerint még az MTVA alkalmazottai sem tudják, kinek lehet igénye egy késő éjszakai, orosz híradóra.