Szerintem;oktatás;MSZP;Kunhalmi Ágnes;

- Nem diploma kérdése

Zöldi László blogjából idéz a Népszava Kunhalmi hitele címmel. Ebben az MSZP oktatáspolitikusának ATV-s interjújára utal, amelyben a párt budapesti elnöke azt állította volna, hogy pártja a kilencosztályos általános iskolát csak akkor támogatná, ha a plusz esztendőt nem az elejéhez, hanem a végéhez csapnák hozzá, a felső tagozatosoknak ugyanis nagyobb szükségük volna rá. Én nem így emlékeztem az interjúra, s valóban, (utánanéztem), Kunhalmi ezt mondta: „Akkor tudjuk támogatni a kilencosztályos általános iskolát, ha a Fidesz az alsó négy évfolyamot hosszabbítja meg.”  Úgy vélem, egy blogban is fontos a tényekre hivatkozni. Azt is javasolja a képviselőnőnek: amíg meg nem szerzi a diplomájához szükséges nyelvvizsgát, inkább fogja vissza magát oktatási kérdésekben. A szerző tehát feltételekhez kötné valaki másnak a véleménynyilvánítási jogát.

Magam – aki diplomás mérnök vagyok, nyelvvizsga nélkül, erről a következőket gondolom: az építőiparban dolgoztam, ahol nem idegen nyelven, inkább jó magyarosan kellett tudni beszélni. Bár az én időmben az oklevélhez nem kellett nyelvvizsga, én annak idején több nyelvnek is nekifutottam, s bár messze nem jól, de használni azért tudom őket. A nyelvvizsga iránti igény indokolt, ám fetisizálni nem kellene, ahogy a diplomát sem. Számos szakembert ismertem, akiknek nem volt mérnöki oklevelük, mégis, sokaknál jobban értették a szakmát. Ez igaz az oktatásügyre is: tessék megnézni Hoffmann Rózsát, vagy a többieket: mennyi kárt okoztak az iskolaügynek diplomájuk birtokában? Nemzeti katasztrófát idéztek elő e területen, amelynek a következményeit évtizedekig szenvedni fogja a társadalom. (A volt államtitkár már kezdi belátni, klikkje mekkora károkat okozott.) Kunhalmi Ágnes – a fent említett hölggyel ellentétben – ért ahhoz, amiről beszél, a tényekből indul ki, s nem egy politikai kurzus (vagy a mindenhez mindenkinél jobban értő kormányfő) szlogenjeit ismétli. Általában azt tartom, nem azt kell nézni, ki szól, és milyen minősítése van abban a tárgykörben, amivel foglalkozik, hanem azt, hogy mi az igazságtartalma annak, amit mond.