Gréczy Zsolt, a párt szóvivője közölte: a beruházás több sebből vérzik, hiszen a 2012-es felújítási munkálatokat tíz hónapra tervezték, azonban az átadás több évet késett úgy, hogy a pálya villamosítása nem készült el, ami tovább fogja növelni a költségeket. Indokolatlan, hogy a 43 kilométeres vasúti szakasz tervezett költségei húszszorosára nőttek, az eredeti 2,4 milliárd forintból végül 44 milliárd forint lett, így egyetlen kilométer vasútvonal drágább, mint egymilliárd forint. Ezzel a Budapest-Esztergom közötti vasútvonal Európa egyik leglassabban és legdrágábban megvalósuló vasúti fejlesztése lehet - mondta a DK-spolitikus.
De azért is fordulnak az uniós hivatalhoz, mert a konzorcium egyik tagja, a Vasútépítő Kft. korábban Szijjártó Péter külügyminiszter apjának tulajdonában volt .A DK a beruházás kapcsán válaszokat vár arra a kormánytól arra, hogy miért került végül húszszor annyiba a felújítás az eredeti költségekhez képest, van-e köze a Szijjártó-családnak a megnövekedett költségekhez, és ez a cég mennyi pénzhez jutott a beruházásból. A DK szerint a beruházás kapcsán korrupció történhetett, közpénzek és uniós források vándorolhattak magánzsebekbe.