A károsultak egyike lapunknak név nélkül nyilatkozva elmondta, kedd este nyolc óra körül arra lett figyelmes, hogy néhány perc alatt egymás után 5-6 SMS-t kapott a pénzintézet automata üzenőrendszerétől. A nagyjából félpercenként érkező üzenetek arról tájékoztatták, hogy 50-60 ezer forintot vettek fel MasterCard bankkártyájával Indonéziában, Bali szigetén. Az eddig ismeretlen csaló összesen háromszázezer forintot tudott megszerezni a számlájáról. Azért csak ennyit, mert ez volt az az összeg, amelyet a károsult a pénzfelvétel felső határaként rögzített a pénzintézettel kötött számlaszerződésben.
A károsult azonnal megpróbálta letiltani kártyáját a Budapest Banknál, de ez csak három órával később sikerült, mivel többen is ugyanezért keresték az ügyfélszolgálatot. A tiltás után még egyszer, Dominikában próbáltak pénzt felvenni a számlájáról.
Cs. Tóth Marianna, a Budapest Bank kommunikációs osztályának munkatársa a lapnak megerősítette, hogy több ügyfelüket is megkárosították, de pontos számot egyelőre nem tudott mondani. Közölte továbbá, hogy információi szerint más magyarországi bankokat is érint a visszaélés.