Az egyetlen érvényes ajánlatot adó orosz cég 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végzi el a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 25 év. E gyors engedélyezéshez bizonyára hozzájárult, hogy a BKV drámai hangú levélben kérte a Közbeszerzési Döntőbizottságot arra, hogy mielőbb megköthesse a szerződést, mert a 3-as metró szerelvényeinek állapota oly annyira kritikus, hogy reális veszéllyé vált, hogy bármelyik pillanatban le kell állítani. A kérelem szerint 2011 és 2014 között a 3-as vonalon 4048 darab vonathiba történt, ebből 36 esetben volt már füstöléssel járó, konkrét tűzveszély. Egy esetleges lezárás esetén a járművek pótlására nincs lehetőség más vasúti járművel. A személy- és vagyonbiztonsággal kapcsolatos kockázat folyamatosan nő, és bizonyossággal senki nem tudja megbecsülni, hogy ez a kockázat mikor emelkedik arra a szintre, amikor a metró leállítása lesz szükséges – írja levelében a BKV. A cég azt is kiszámolta, hogy az egy havi M3 teljes autóbuszpótlásból adódó többlet menetidő mintegy 23 milliárd Ft mértékű társadalmi veszteséget okoz havonta.
A Közbeszerzési Döntőbizottság a szerződéskötés engedélyezésétől függetlenül, vizsgálja az érvénytelennek nyilvánított, de olcsóbb ajánlatot tevő észt Skinest Rail jogorvoslati kérelmét.