MÁV;Dávid Ibolya;vasútfejlesztés;

- Ezermilliárd MÁV-fejlesztésre

Megerősítette tisztségében a céget felügyelő Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és újabb három évre szóló megbízást kapott Dávid Ilona a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. igazgatóságának élén - közölte a társaság kommunikációs igazgatósága pénteken.

A hír meglepetésként hatott, mert többen tudni vélik, hogy Seszták Miklós fejlesztési miniszternek állítólag már régóta az a dolga, hogy a nagy állami cégeket és háttérintézményeket tisztítsa meg a Simicska- és Nyerges-bizalmasoktól, és emiatt már több mint egy éve felröppent, hogy Dávid Ilonának mennie kell.

A tárca államtitkára, Fónagy János szintén tegnap jelentette be, hogy a 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban ezermilliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, ebből a nemzetközi TEN-T hálózat (transzeurópai közlekedési hálózat) 800 kilométer hosszban újul meg. A kiemelt projektek a következő szakaszok: Budapest-Miskolc, Püspökladány-Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Köröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs, Szeged-Hódmezővásárhely-Gyula, illetve a déli összekötő vasúti híd felújítása – ismertette az államtitkár. Emellett a tervek szerint 450 kilométernyi vonalat villamosítanak és 2018-ig 400 kilométeren valósul meg átfogó pályarekonstrukció. A MÁV adósságának alakulásáról az államtitkár elmondta, hogy múlt év végére 152 milliárd forintra csökkent az adósság, amely ez év végére valószínűleg már csak 70 milliárd forint lesz. A fejlesztések eredményeként többen veszik igénybe a vasutat, az elmúlt 5 évben nem volt sztrájk, az átlagbér pedig 12 százalékkal emelkedett. – tette hozzá Fónagy János.

Hónapokat, vagy akár éveket is igénybe vehet az olyan külföldön született gyermekek Magyarországi anyakönyvezése, akik szüleik lévén jogosultak az állampolgárságra. Az MSZP szerint ez égető probléma, hiszen így számos külföldön élő család nem tud hazautazni a gyermekével.