A hír meglepetésként hatott, mert többen tudni vélik, hogy Seszták Miklós fejlesztési miniszternek állítólag már régóta az a dolga, hogy a nagy állami cégeket és háttérintézményeket tisztítsa meg a Simicska- és Nyerges-bizalmasoktól, és emiatt már több mint egy éve felröppent, hogy Dávid Ilonának mennie kell.
A tárca államtitkára, Fónagy János szintén tegnap jelentette be, hogy a 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban ezermilliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, ebből a nemzetközi TEN-T hálózat (transzeurópai közlekedési hálózat) 800 kilométer hosszban újul meg. A kiemelt projektek a következő szakaszok: Budapest-Miskolc, Püspökladány-Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Köröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs, Szeged-Hódmezővásárhely-Gyula, illetve a déli összekötő vasúti híd felújítása – ismertette az államtitkár. Emellett a tervek szerint 450 kilométernyi vonalat villamosítanak és 2018-ig 400 kilométeren valósul meg átfogó pályarekonstrukció. A MÁV adósságának alakulásáról az államtitkár elmondta, hogy múlt év végére 152 milliárd forintra csökkent az adósság, amely ez év végére valószínűleg már csak 70 milliárd forint lesz. A fejlesztések eredményeként többen veszik igénybe a vasutat, az elmúlt 5 évben nem volt sztrájk, az átlagbér pedig 12 százalékkal emelkedett. – tette hozzá Fónagy János.