Az efféle csalások nem újak, már az automata rendszer kiépítése óta problémát jelentenek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) számára. A bűntények száma az utóbbi időben azonban emelkedett: eddig csaknem 2500 bejelentés érkezett a BKK-hoz ilyen ügyben, ebből pedig csak idén ezer. Ha az esetet bejelentik a BKK-nál, a károsultak visszakaphatják a pénzüket.
A BKK hétfőtől szoftverfrissítést is végez minden jegyautomatánál annak érdekében, hogy megakadályozható legyen a visszaadó nyílások eltömítése: amennyiben az automata által visszajáróként kiadott összeget az ügyfél nem tudja elvenni, 40 másodperc eltelte után a készülék a pénzt visszahúzza. Mivel a visszahúzás következtében a kiadott bankjegy illetéktelen kezekbe nem kerülhet, így a továbbiakban nem lesz értelme eltömíteni az automaták kiadó nyílását.
A fenti változtatásokkal párhuzamosan ezentúl valamennyi automata képfelvételeket is készít, amely nagy mértékben hozzájárulhat az elkövetői kör azonosításához. Az utasokat az eltömítések kezeléséről üzenetben is tájékoztatják az automatáknál.
Ugyanakkor a biztonságosabb vásárlás érdekében aki teheti, bankkártyával vásároljon az automatákból, ha pedig készpénzzel teszi, vásárlás előtt ellenőrizze a bankjegykiadó nyílást, mely az automata jobb oldalán az érme és jegykiadó tálcával egy magasságban található. Azok az ügyfelek, akiknek a visszajáró összeget az eltömítések miatt az automata nem tudta visszaadni, a készüléken található SEGÍTSÉG gomb megnyomásával közvetlenül kapcsolatba léphetnek a BKK ügyfélszolgálati munkatársával.