A BKK közleményében azt írta: a héten, hétfő óta szoftverfrissítést végeznek minden jegyautomatán. Ezután ha a kiadónyílás eltömítése miatt az ügyfél nem tudja elvenni a visszajáró összeget, a készülék 40 másodperc múlva visszahúzza a pénzt. Így a továbbiakban nem lesz értelme eltömíteni az automaták kiadónyílását. Továbbá ezentúl valamennyi automata képfelvételeket készít, ami nagymértékben hozzájárulhat az elkövetői kör azonosításához.
Emellett rendszeres időközönként a visszaélésekkel kapcsolatos figyelemfelhívó szöveg jelenik meg az automatákon, az értékesítési felület nyitóképernyőjének hírsávjában, illetve a képernyővédőn, magyar és angol nyelven. A tapasztalatok összegyűjtése után a BKK kész további fejlesztéseket végrehajtani annak érdekében, hogy az ilyen jellegű visszaélések megszűnjenek - tették hozzá.
A társaság összesítette a feltárt esetek kárértékeit, és június végén rongálás miatt feljelentést tett a Fővárosi Főügyészségen. A BKK azt javasolta az utasoknak, hogy minden olyan esetben, amikor az automaták rongálásából adódóan káruk keletkezik, tegyenek feljelentést a rendőrségen.
Azt írták: aki teheti, az bankkártyával vásároljon az automatákból, készpénzes fizetéskor pedig vásárlás előtt érdemes ellenőrizni a bankjegykiadó nyílást, amely az automata jobb oldalán az érme- és jegykiadó tálcával egy magasságban található.
Azok az ügyfelek, akiknek az automata eltömítés miatt nem tudta visszaadni a visszajáró összeget, használják a készüléken található Segítség gombot - javasolták. Így a vásárló közvetlenül kapcsolatba léphet a BKK ügyfélszolgálati munkatársával, anélkül, hogy végig kellene mennie a telefonos menürendszeren. A kárigényeket a BKK ügyfélszolgálatán jelezhetik az utasok, a panasz kivizsgálása után a társaság minden jogos kárigénnyel fellépő ügyfelét kártalanítja, legkésőbb a bejelentést követő 30. napon - közölték.
Korábban írtuk: Egyre több utas panaszkodik a fővárosban amiatt, hogy az új jegy- és bérletautomatákból nem kapja meg a visszajárót. Eltömítik ugyanis csalók a visszaadó nyílást, például papírzsebkendővel, hogy miután a pórul járt jegyvásárlók feladták a küzdelmet, ellophassák a pénzüket.
Az utasok arra is panaszkodta, hogy a nyílás túl alacsonyan van, így nem tűnik fel, hogy betömték, csak ha eleve erre figyel az ember. Azt pedig menet közben veszik a legtöbben észre, hogy a BKV-kalózok a közelből figyelnek, várva, mikor adja fel vagy kér segítséget a vásárló. „Sajnos nem tudtam kipiszkálni a papírt, ami be volt nyomva és siettem is. 500 forintom bánta. A villamosról láttam, hogy ketten szinte verekedtek azért, hogy kivehessék” – osztotta meg történetét az Index egyik olvasója.