A brit nagydíjat megelőzően vált beszédtémává egy újabb koncepció, miszerint egy szombati sprintfutamot kéne rendezni az időmérő edzés után. A Forma-1-es Stratégiai Csoport víziói szerint a ráadásként beiktatott megmérettetés hasonlóképpen működne, mint az 1979-ben és 1980-ban megrendezett Procar Széria. A rövidéletű versenyszériáról elég annyit tudni, hogy minden pilóta egy 470 lóerős BMW M1-est vezethetett, így kiküszöbölve az autók közti technikai különbséget. Állandó indulói is voltak a sorozatnak, illetve F1-es pilótákkal kiegészülve vágott neki a mezőny egy-egy futamnak.
A bajnokság első évében Niki Lauda, majd 1980- ban Nelson Piquet lett a végső győztes. Christian Horner, a Red Bull versenyistálló csapatfőnöke szerint támogatni kéne a plusz futammal kapcsolatos felvetést. „A szurkolókat és a szervezőket is nagyon szórakoztatná a korábban Procar néven hívott versenyzés, ahol a legjobbak gyakorlatilag egyenautókba ülnek be, és úgy versenyeznek egymással. A mai világban nyilván vannak kereskedelmi kötelezettségek, és emiatt ezt nehéz lenne bevezetni, de érdemes lenne átgondolni a koncepciót bizonyos eseményeken”.
A brit szakember hozzátette, hogy a kérdés olyan további nehézségeket hordoz magában, minthogy melyik autógyártó biztosítaná az autókat, milyen reklám és szponzor feliratok lehetnének olvashatóak a versenyzők autóin, illetve kiknek lehetne pilótaként jogosultságuk képviselni a saját csapatukat. Egy biztos, a „Száguldó Cirkusz” mielőbbi változások elé kell, hogy nézzen.
„A szurkolók versenyzésre vágynak. Most van egy domináló csapatunk már 18 hónapja. Persze jó munkát végeztek, meg is érdemlik a helyzetüket, de másfelől azt is látni kell, hogy az eredmények ma rendkívül kiszámíthatóak, ami nem teszi vonzóbbá a sorozatot”- vélekedett a „Bikák” csapatfőnöke, utalva a jelenlegi Mercedes dominanciára. Horner ebben is veszélyt lát, ugyanis a technológia-központúság és a show közötti különbség évről-évre növekszik, miközben a szurkolók nincsenek megelégedve a látottakkal.