adó;PM;Vajna;kaszinók;

Illusztráció/Thinkstock

- Vajna milliárdos nagyságrendű koncessziós díjtól mentesül

A kormány kegyencei kaszinókat kaptak, az embereknek fityiszt mutat a Fidesz-Kormány. Miközben Andy Vajna szerte az országban kaszinó-monopóliumot élvez, a közteherviselésből alig veszi ki a részét - írja közleményében Erőss Gábor, a PM politikusa. 

A Párbeszéd Magyarország követeli, hogy a játékgépeket is kössék be a NAV-hoz, és az adóból ne lehessen leírni a koncessziós díjat. Az így keletkező mintegy 30 milliárdos állami plusz-bevételt a szociális ágazatra és a lakhatási válság megoldására kell fordítani.

A kaszinók bevétele jórészt önbevalláson alapul, a NAV nem lát rá a játékgépekre, mivel az automatákba nem építették be az integrált ellenőrző készüléket, és a szerveralapú összekötés sem valósult meg - emlékeztet a közlemény. A PM követeli az integrált ellenőrző készülék beépítését és az adóhivatallal való szerveralapú összeköttetést!

Forrás: Facebook/PM

Forrás: Facebook/PM

"Kaszinói után Andy Vajnának elvileg 1,9 milliárd forint koncessziós díjat kellene fizetni. Ám a koncessziós díj leírható a játékadóból, a korábbi havi fix adózást pedig felváltotta a százalékos adózás, ami újabb adókedvezménnyel ér fel. Ne kivételezzenek Andy Vajnával és a kaszinó-iparral: ne legyen leírható a koncessziós díj, és térjenek vissza a fix adótételhez, vagy növeljék a százalékos adó mértékét. Adózzanak a kaszinók is tisztességesen, a keletkező plusz-bevételeket pedig a szociális dolgozók béremelésére, a szenvedélybetegek gyógyítására és a lakhatási válság megoldására kell fordítani!" - írja közleményében Erőss Gábor, a PM elnökségi tagja, józsefvárosi önkormányzati képviselője.

Blokád alatt a világosi Balaton-part - írja a Blikk.  A cikk szerint a vasútvonal átépítése hozta főidényre lehetetlen helyzetbe a helyieket. Egy, a lapnak nyilatkozó, szállodát üzemeltető asszony elmondta, hogy az épület is azon a partszakaszon fekszik, ahova kizárólag a vasúti töltés melletti úton lehet eljutni. Csakhogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a dél-balatoni vasút felújítása miatt egész nyárra lezárta a lejárót, és ezzel teljesen elvágta a partot a külvilágtól. Lejutni legfeljebb 13 kilométeres kerülővel, a sóstói lejárón és plusz egy útdíjmatricával lehet.