Lázár János;Elmű-Émász;állami közműholding;

Illusztráció: Thinkstock

- Az Elmű-Émász lesz az állami áramszolgáltató

Az MFB megveheti az Elmű-Émász egyetemes villamos energiaszolgáltatási üzletágát, a nemzeti közműszolgáltató megszerezheti az Elmű-Émász Ügyfélszolgálati Kft-t, és az RWE értékesíti a hazai villamos energia elosztói társaságai 49 százalékos tulajdonrészét az MFB-nek - egyebek mellett erről írt alá a magyar kormány és az RWE tegnap szándéknyilatkozatot. 

A megállapodásról szót ejtett Lázár János kancelláriaminiszter is szokásos csütörtöki sajtótájékoztatóján. A Miniszterelnökség csütörtöki közleménye ezzel kapcsolatban hangsúlyozza, hogy megkezdődik a nemzeti közműszolgáltatás villamos energetikai lábának kialakítása az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató szakmai irányítása alatt.

A megállapodás kitér arra is, hogy az MVM Magyar Villamos Művek a jelenlegi 26,15 százalékról 49 százalékra növelheti részesedését a Mátrai Erőművet üzemeltető társaságban, és szoros együttműködést alakíthat ki az RWE-vel az észak-magyarországi lignitvagyon hosszú távú kiaknázását szolgáló erőművi és bányászati fejlesztések érdekében.

Jövő héten döntés születhet az M4-es autópálya ügyében is - jelentette be ugyancsak Lázár János, erről szerdán előbb Szolnokon egyeztet Orbán Viktor kormányfő, a Modern Városok program keretében. Ezt követően lesz egy kormányülés, amely dönt a minap felfüggesztett M4-es autópálya sorsával kapcsolatban. Lázár János elmondta, hogy a már kifizetett pénzekből 22 milliárd forintot vár vissza a kormány a három konzorciumvezetőtől a még el nem végzett munkákra. A kormány amellett, hogy szeretné folytatni a Szolnoktól keletre eső szakasz építését. Fegyvernek felé, két nyomvonalról dönt annak kapcsán, hogy Szolnokot Budapesttel össze tudják kötni négysávos autóúton. Vagy a négyes utat fejlesztik, vagy Szolnokot az M5-össze kötik össze és így kötik össze a két várost.

Lázár János ezúttal is újra előhozta, hogy a Bizottság kartellvádat is megfogalmazott a túlárazás, környezetvédelmi és egyéb finanszírozási aggályok mellett. Furcsa módon arról is beszélt - írta a Portfolió, hogy eredetileg 176 milliárdos összköltséget terveztek az Abony-Fegyvernek szakaszra, de végül ezt 13 milliárddal 163 milliárdra csökkentették. Arról viszont nem beszélt, hogy ez a 163 milliárd egy 110 milliárdos keretösszegről emelkedett meg egy tavaly decemberi kormányhatározattal.

Szóba került a sajtótájékoztatón, egy tegnap reggeli lapjelentés is, amelyet cáfolva Lázár János egyértelműsítette: amit most nyárig elfogad a parlament, az lesz érvényben az adózás terén 2016-tól, nem lesz tehát újabb adócsomag, és nem lesznek új adókulcsok sem. Ezt a kérdést most egyértelműen le fogjuk zárni, eszünk ágában sincs, hogy újra a parlament elé vigyük - mondta a kancelláriaminiszter.

Lázár János bejentette: idénymunkát vállalhatnak a közfoglalkoztatottak, akik emiatt 120 napra szüneteltethetik jogviszonyukat. A miniszter ezt azzal indokolta, hogy az érintettek közül minél többen a piaci foglalkoztatás irányába mozduljanak. Az idénymunka idején az emberek nem veszítik el közfoglalkoztatotti jogviszonyukat, hanem abból 120 napra fizetés nélküli szabadságra mehetnek.

Négy kategóriában nyolc általános és középiskolai matematika és fizikatanár vehette át csütörtökön az Ericsson-díjat és a vele járó pénzjutalmat a tantárgyak népszerűsítésért, illetve a tehetségek gondozásáért.