Az elismerést 1999 óta olyan, matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik az alapszintű oktatásban tevékenykednek, és akiknek a munkája nagyban hozzájárul a hazai természettudományos képzés színvonalának fenntartásához és emeléséhez - olvasható az Ericsson Magyarország tájékoztatójában.
A matematika tehetségeinek gondozásáért az idei díjat Lengyel Csaba, a váci Boronkay György Műszaki Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium tanára, valamint Remeténé Orvos Viola, a Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium tanára vehette át. A fizika tehetségeinek gondozásáért az Ericsson elismerését Dudics Pál, a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma tanára és Tölgyesiné Irmes Marianna, a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium tanára érdemelte ki.
A matematika népszerűsítéséért a díjat Fodor Zsolt, a veszprémi "SÉF" Vendéglátóipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakképző Iskola tanára és Pataki János, a budapesti Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola tanára vehette át.
A fizika népszerűsítéséért az elismerésben részesült Csatári László, a debreceni Szent József Gimnázium és Szakközépiskola tanára és Nyerkiné Alabert Zsuzsanna, a dunaújvárosi Rudas Közgazdasági Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium tanára.
"Az idei díjazottak elhivatottságuk, kíváncsiságuk és szenvedélyességük" mellett olyan nem szokványos és innovatív módszerekkel is tanítanak, mint például a videóra felvett érettségi tételek vagy a dalszövegben elénekelt matematikai definíciók" - olvasható a közleményben.
"A hazai természettudományos képzésben résztvevők a világ minden pontján versenyképes tudással rendelkeznek, és ebben nagy szerepe van a ma díjazott tanároknak és a hozzájuk hasonló kíváncsi, nagy tudású pedagógusoknak" - idézte a tájékoztató Varga Attilát, az Emberi Erőforrások Minisztériumának főosztályvezetőjét.
Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete a díjátadón hangsúlyozta: "ma olyan tehetséges tanárokat díjazunk, akik segítenek, hogy a Svédországra és a svéd vállalatokra - mint az Ericsson is - jellemző kreativitás és zsenialitás napvilágra kerüljön. "
"Fontos számunkra, hogy oktatástámogató tevékenységünk részeként olyan tanárokat díjazzunk, akik tudásuk, emberi, pedagógiai nagyságuk révén és újszerű gondolkodásukkal, innovatív ötleteikkel képesek fiatalok új és új generációinak átadni a matematika, a fizika szeretetét és arra ösztönzik őket, legyenek ők is kíváncsiak. Ezért hoztuk létre 1999-ben az Ericsson-díjat" - mondta Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója.