A Mercedesnél például a nagy fölénnyel vezető Rosberg – noha a vb szempontjából ez hátrányos volt számára – képes volt tovább kinn maradni a második kerékcseréje előtt annak érdekében, hogy a brit három kiállásos stratégiája sikeres legyen, és maga mögé szorítsa a Ferrarit.
„Lewis igyekezett kiépíteni azt az előnyt, ami ahhoz kellett neki, hogy Vettel elé kerüljön a harmadik etapjában. Emiatt valójában kicsit hátráltatnunk kellett Nicót. Tovább kint hagytuk őt, de ezzel elértük, hogy a két autónk nem akadályozta egymást a pályán, és Lewis előtt megnyílt az út a második helyhez” – árulta el Toto Wolff, a csapat motorsport igazgatója.
Persze a Ferrari sem maradhatott ki a taktikázásból, ám ott már a versenyhétvége előtt eldőlt, kinek kell a másik érdekeinek alávetnie magát. Ezúttal Kimi Räikkönen volt a csapatember, aki önként vállalta, hogy a fejlesztések jobb kiértékelése véget az ő autójáról lekerüljenek az újítások, míg Vetteléről nem, így a helyes fejlesztési irányt jobban meghatározhatják a mérnökök a két autó adataiból. Igaz, a finnek ebben a helyzetben esélye sem volt utolérni csapattársát.
„Az egyetlen módja annak, hogy lásd a különbséget, ha két eltérő autóval körözöl egyszerre, egy időben, ugyanazon a pályán. Én tegnap kész voltam vállalni a kockázatot, de ezek az ismeretek segítenek majd nekünk a későbbiekben. A Ferrarinak olyan autó kell, amely minden körülmények között versenyképes” – magyarázta Räikkönen.
Márpedig a soron következő két futam helyszíne, Monaco és Montreal nagyban különbözik a legtöbb pályától, ráadásul ezeken a ringeken nem jön ki a Mercedes erőfölénye.