A vizsgálat kiderítette, a depresszióval kezelt másodpilóta készült az öngyilkosságra, amit az is alátámaszt, hogy legalább egy alkalommal kipróbálta, hogyan tudja gyors ereszkedésre átállítani a robotpilótát. Az adatok szerint Lubitz ugyanaznap, amikor Düsseldorfból Barcelonába indultak, rövid időre már átállította a robotpilótát, a gép kapitánya akkor sem tartózkodott a pilótafülékében. A reggel 6-kor felszállt barcelonai járaton a jelek szerint senki, a kapitány sem figyelt fel arra, hogy a másodpilóta többször egymás után süllyedésre késztette a repülőt, 30 méterre állítva be a célmagasságot. A szakértők szerint azért, mivel néhány másodperc elteltével rögtön korrigálta a magasságot. Az nem derült ki, hogy Lubitz már akkor el akarta követni a végzetes tettet, csak valamiért meggondolta magát, vagy valóban „tréningezett” az öngyilkosságra.
Helmut Tolksdorf, a Lufthansa légitársaság szóvivője az AP hírügynökségnek azt mondta, a légitársaságnak nem volt ideje „analizálni” a repülési adatokat. Ha megtették volna, Barcelonában nyilván lecserélték volna a depresszióval küzdő másodpilótát, aki a visszafelé indult járaton kizárta a mosdóba indult kapitányt a pilótafülkéből, s az Alpok felé irányította a gépet. A robotpilótát az ajánlott repülési magasság – 11 500 méter – helyett 100 méterre állította át. A kapitány hiába próbálta betörni a kabinajtót, a francia légiirányítás hiába próbált 11 alkalommal, három különféle frekvencián kapcsolatot teremteni a személyzettel, a Germanwings gépéről nem érkezett válasz. A francia légvédelem rádiófelhívásaira sem reagált a repülő. Az utolsó percekben a pilótafülkében csak az elsőtiszt lélegzése hallatszott.
A jelentés összegző megállapításai leszögezik, hogy az Airbus 320-as érvényes engedéllyel repült, a gép előzetes átvizsgálása nem jelzett semmiféle hibát, a személyzet papírjai is rendben voltak – egy gyanús momentum kivételével. A másodpilóta repülési engedélyét 2009-ben – depresszió miatt – egyszer már késleltették. Lubitznak ugyanakkor 2015 augusztusáig szóló érvényes repülési engedélye volt, noha idén március 13. és 22. között egyszer sem volt szolgálatban. Március 23-án, egy nappal a katasztrófa előtt tartaléknak nyilvánították, 24-én azonban mégis szolgálatba lépett másodpilótaként a barcelonai járaton.