Facebook;gazdasági reklámok;like-gyűjtés;ArvaliCom;

A képre kattintva nagyban is megnézheti!

- Reklámundor a Facebook-oldalon

A közösségi oldal népszerűsége töretlen, noha csak a felmérésben részt vevők 20 százaléka hiszi azt, hogy a Facebook biztosan fenn fog maradni.

Az idei Facebook-kutatás leglátványosabb eredménye nem túl kedvező a közösségi oldal üzemeltetői számára, ugyanis minden jel arra utal, hogy a fiatal korosztályokban drámaian megnőtt a reklámok elutasítása. Az ArvaliCom második felmérése csaknem ezer online adatfelvétel kielemzése során azt mutatja, hogy a válaszadók több időt töltenek a közösségi oldal használatával, mint a másfél évvel korábbi első kutatás idején, tehát szó sincs az oldal csökkenéséről, noha sokan jelezték: csökkenteni tervezik aktivitásukat az oldalon.

A reklámundor erősödése mellett az igazi meglepetést az okozza, hogy miközben a közvélekedés szerint a fiatalok tapadnak rá a netes kapcsolattartásra, a Facebook használata a 40 év felettiek körében magasabb, tehát nem annyira a kamaszok, mint inkább a szüleik haladnak a Facebook-függés irányába.

A Facebook minden korosztályban vezeti a népszerűségi listát, de a 18 éven aluliak között már a sarkában liheg az Instagram, egyre népszerűbb az önmegsemmisítő üzentekkel operáló Snapchat, miközben sereghajtó a szakmai karrierépítést segítő LinkedIn, amelyet a fiatalok több mint kétharmada nem is ismer. A 40 év felettiek állnak a legpozitívabban a Facebookhoz, egyben ők azok, akiket a legkevésbé érdekel a like-gyűjtés, és nemigen foglalkoztatja őket, hányan látták a posztjaikat.

A Facebookon egyébként leggyakrabban csetelésre használjuk, ezt mondja a válaszadók 51 százaléka, ezt követi a csoport-funkciók használata 24 százalékkal.A kutatásban részt vett felhasználóknak nem jelent gondot a Facebook használata: átlagosan 90 százalék felett volt azok aránya, akik azt állították, hogy jól kiismerik magukat, vagyis mindent tudnak az oldalról, amire szükségük van, és még a 40 év felettieknél is 83 százalék ez az érték.

A legritkábban tableten nézik a Facebookot, 40 év alatt továbbra is az okostelefon a favorit, ami összességében is már megelőzi az asztali számítógépeket. Az is kiderült, hogy álláskeresésre egyetlen korosztály sem igazán használja ezt a felületet. A hirdetéseket is nehezen toleráljuk: a legfiatalabb generáció a legkevésbé elfogadó, ők túl soknak tartják a reklámokat, és kétharmaduk még soha nem is kattintott rá egyre sem.

A megváltozott reklámkörnyezetet jól illusztrálja, hogy míg 2013-ban még csak 6 százalék állította, hogy sosem kattint hirdetésekre, mára ez az érték a most megkérdezett három életkori csoport átlagát tekintve elérte a 45 százalékot. Mindez kérdéseket vet fel a reklámokra egyre jobban építő közösségi oldal fennmaradásával kapcsolatban is: a válaszadók fele úgy gondolja, a Facebooknak a közeljövőben nem lesz komoly konkurenciája, de 80 százalékuk már nem biztos benne, hogy a platform hosszú távon is biztosan fennmarad.

- A friss adatok figyelmeztetőek nemcsak a hirdetők, hanem a Facebook számára is, amely egyre agresszívabban monetizálja a felületet a tőzsdei bevezetés óta. Mindemellett az oldal hanyatlásáról és a függőség káros társadalmi hatásairól hangosan prédikáló vészmadarak véleményét nem igazolják a tények, a nagy többség igen tudatosan használja az oldalt - véli Karvalics Attila, a kutatást végző ArvaliCom ügyvezetője.

Ijesztő fogalmak a szülőknek
Szex, drogok, Facebook – a mai szülők számára kimondottan ijesztő fogalmak. A Móra Könyvkiadó és Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, az Európai Unió Safer Internet Programjának hazai konzorciumvezetője összefogott, hogy segítsen kapaszkodót találni a témában szülőknek, pedagógusoknak, iskolapszichológusoknak.
Egy átlagos gyerek másodpercenként kényszerül arra, hogy döntést hozzon a monitor előtt. Milyen szöveget posztoljon a Twitteren? Melyik fürdőruhás képét töltse fel a Facebookra? És vajon elárulja-e ország-világ előtt, hogy kivel jött össze a tegnapi bulin? Egy biztos: a helyes netezési szokások kialakításában a felnőtteknek kell segíteni.
Megan A. Moreno kutatásai számos kamasz és egyetemista bevonásával jöttek létre, akik minden témáról, őszintén kifejtik hiteles véleményüket. A friss tudományos eredményekkel alátámasztott rövid fejezetek az óvodáskortól az egyetemig tekintik végig az internet szerepét a fiatalok személyiségfejlődésében. A szerző többek között olyan problémák megoldására tesz segítő javaslatokat, mint az online szexuális zaklatás, a netfüggőség és egyéb járulékos betegségek (a depressziótól az evészavarokig).
Megan A. Moreno elismert amerikai médiakutató, aki régóta foglalkozik az internet kamaszokra gyakorolt hatásával.A „Safer Internet Program” (Biztonságosabb Internet Program) az Európai Unió által közvetített értékrenddel összhangban az internet és az új online technológiák használatának tudatosabbá és biztonságosabbá tételét szolgálja, illetve fellép a jogellenes, káros tartalom elleni küzdelemben. A magyarországi konzorcium a gyermekek, szülők, tanárok, döntéshozók stb. felvilágosítását tartja elsődleges feladatának.



A munkálatok hétfőn kezdődtek meg, a több tonnányi azbeszttel szennyezett anyagot egy biztonságos deponálóban hermetikusan zárják el. A Hatvani Járási Ügyészség a volt eternitgyár tulajdonosa ellen is vádat emelt. A teljes rekultiváció ősz elejére fejeződhet be.