Kopint-Tárki;pártok;

- Tovább apadt a kormánypárt támogatottsága

A Tárki kutatása szerint nem változott a kormánypártok szavazótábora a teljes népesség körében a legutóbbi, januári méréshez képest, a második legerősebb párt pedig továbbra is a Jobbik. A kutató szerdai közleménye szerint az április 16. és 23. között elvégzett reprezentatív felmérés eredménye szerint a kormánypártok szavazótábora a januári 24 százalék után, áprilisban 23 százalék volt, a pártválasztók körében 41-ről 38 százalékra csökkent. 

A második legerősebb párt továbbra is a Jobbik, amelynek tábora a teljes népességen belül 12 százalékról 14 százalékra, a pártválasztók körében pedig 21-ről 24 százalékra nőtt január és április között.  Ugyanekkor az MSZP támogatottsága szinte változatlan maradt: a teljes népesség körében 11 után 10 százalékon állnak, míg a pártválasztók között 19-ről 17 százalékra változott szimpatizánsaik aránya.

A Demokratikus Koalíció a teljes népességen belül januárban 6 százalékot, áprilisban 5 százalékot kapott, a pártválasztók körében 10 százalék után 9 százalékon áll. Az LMP mindkét hónapban 3 százalékos a teljes népesség és 5 százalékos a pártválasztók körében, míg az Együtt valamint a PM egyaránt 1-1 százalékot vonz mindkét választói csoportban

A teljes választókorú népesség 40 százaléka nem tud vagy nem akar pártszimpátiával kapcsolatban válaszolni.

A kutatásban kitértek arra is, hogy a parlamenti választást követő első felméréshez, vagyis 2014 májusához képest jelentős változások zajlottak le mind a kormánypártok és az ellenzék viszonylatában, mind pedig az ellenzéken belül. A Fidesz-KDNP tábora körülbelül harmadával csökkent, miközben 28 százalékról 34 százalékra nőtt az ellenzéki pártok együttes támogatottsága, ezen belül a Jobbik és a DK erősödött.

Miközben az Európai Bizottság (EB) még vizsgálja a magyar reklámadót, a brüsszeli testület most közzétett határozata alapján már biztos: ez a különadó erősen versenytorzító hatású lehet a magyar gazdaságra. Hogy miért? Például azért, mert 2014-ben összesen 2, 6 milliárd forintnyi reklámadó folyt be, amelynek mintegy 80 százalékát „egyetlen vállalatcsoport fizette be”. Az RTL. Innentől 30 napja van észrevételeket tennie a kormánynak.