A több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével készített felmérés szerint a Mercedesnél a válaszadók 67,58 százaléka dolgozna szívesen, míg az Audinál 66,08 százalék vállalna munkát. A harmadik helyet, tavalyhoz hasonlóan, az IBM szerezte meg. A felmérés képezi a Randstad Award díj alapját, amit idén második alkalommal adtak át.
A Mercedes több szempont alapján is az élre került: a legtöbb válaszadó szerint itt van a legnagyobb lehetőség a hosszú távú elhelyezkedésre, valamint a munka és magánélet közötti egyensúly megteremtésére, ráadásul a vállalat pénzügyileg is stabil.
A közlemény szerint az autóipar csak a Mercedes és az Audi gyárához közel eső régiókban - a Nyugat-Dunántúlon, Észak- és Dél-Alföldön - tudta megőrizni a vonzerejét a munkavállalók körében, a maradék négy régióból háromban már a szolgáltató cégeket sorolták előbbre.
A közlemény idézi Szabó Lászlót, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkárát, aki a díjátadón kiemelte: az, hogy a magyar munkavállalók körében az autóipari és szolgáltató vállalatok a legvonzóbb munkáltatók, hozzájárul ahhoz, hogy a hazai szaktudás ne hagyja el az országot. A szektorban foglalkoztatottak száma 2014 utolsó negyedévében meghaladta a 132 ezret, valamint csaknem 100 szolgáltató központ működik Magyarországon, amelyek 34 ezer munkavállalónak biztosítanak megélhetést - tette hozzá.
A saját kategóriája legvonzóbb vállalataként különdíjat kapott a Richter Gedeon, a DM, a Samsung, a Mol Nyrt. és a Nestlé, míg a legismertebb munkáltató díját a Tesco érdemelte ki.