Ha azt állítjuk: ma nem a vasúttársaság a legkedveltebb vállalat, aligha tévedünk. Csak pár napja történt, hogy négy biztonsági őr véresre vert egy embert, akit állítólag hajléktalannak néztek. Mintha ez mentség, a hajléktalanok ütlegelése pedig az üzemszerű működés része lenne. Nem emeli a MÁV népszerűségét a Déli pályaudvar zűrje sem, s az a ritka hír, ha nincsenek jelentős késések. A vonatkosz, a pótjegyek sem képviselnek jelentős reklámértéket.
Mégis akad valaki - egy polgármester -, aki úgy érzi, hogy a vasút imázsa javításra szorul, mondván: az „zöldebb” az autózásnál. Ezért kis faluja nyaranta ezreket vonzó rockfesztiváljának látogatóit évek óta vonatozásra buzdítja. Ehhez most egy ajánló klipet is készíttet. A példa a Pet Shop Boys együttes őrült sikerű reklámfilmje, melyben férfikar énekli egy slágerüket, mialatt tömegközlekedéssel utaznak az angliai koncertre. A klipet a brit vasút is szponzorálta.
Az extravagáns magyar videón az ajkai bányász fúvószenekar – szívességből, és szédületesen - játszik átdolgozott rockot. Vonattal érkeznének a helyszínre. A falu felvette a kapcsolatot a MÁV-val – pénzt nem is kértek, csak egy rövid forgatási lehetőséget a helyi járaton, meg az állomáson. A MÁV marketingesei ebben megérezhették a ritka lehetőséget, tettek is egy nagyvonalú ajánlatot 70 ezer forintról.
Nem ennyivel támogatják. Ennyit kérnek.