Az MSZP-s politikus azt mondta: a kormány nem hívta fel kellőképpen a figyelmet a D1-es és a D2-es típus közti különbségre. Mint kifejtetett: többen megkeresték fogadóóráján azzal a problémával, hogy több büntetést is kaptak, mert tévedésből rossz matricát vettek. Így 30 nap alatt, valakire akár 450 ezer forint körüli bírságot is kiszabhatnak. Heringes Anita felhívta a figyelmet arra, hogy ha valaki jóhiszeműen megvette a matricát, csak tévedésből rossz típusút, akkor sincs méltányosság.
Heringes Anita azt mondta: bízik benne, hogy határozati javaslatát támogatni fogják, s reméli hogy a kormány "meghallja a gépház zaját" és módosítják az útdíjrendeletet, hogy méltányosságot kapjanak, akik tévedésből vettek rossz matricát.
Múlt csütörtökön a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. hívta fel a figyelmet arra, hogy tapasztalataik szerint az útdíjrendelet módosítása óta eltelt három hónapban az autósok egyik leggyakoribb tévesztése az volt, hogy a fizetős útszakaszokon a januártól már D2-es kategóriába tartozó járművekre D1-es kategóriában váltottak e-matricát. Ez a szabályozás értelmében jogosulatlan úthasználatnak minősül, és pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után - emelték ki.
A januártól bevezetett D2-es díjkategóriába tartoznak a hétnél több utas szállítására alkalmas személygépkocsik, valamint a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik és a lakóautók. A D2-es kategóriában a heti (10 napos) és a havi e-matricák a D1-es kategória díjainak kétszeresére emelkedtek, az éves matricák ára azonban megegyezik a D1-es kategória árával.