Szabó-Bisztricz Anett elmondta, hogy a másik utast a mentők kórházba vitték. A szóvivő közölte, hogy a helyszínre két mentőhelikopter érkezett, azok szakemberei látták el a sérülteket, akik közül az egyik az újraélesztési kísérlet ellenére meghalt. Tájékoztatása szerint a repülőgépből a sérülteket a székesfehérvári tűzoltók szabadították ki. A járműből szivárgott az üzemanyag, de tűz nem keletkezett, mert az üzemanyagot a talaj elnyelte.
Életveszélyben a másik utas
Győrfi Pál elmondta, hogy a riasztást követően a balatonfüredi és a budaörsi mentőhelikopter, valamint Székesfehérvárról egy esetkocsi is a baleset helyszínére érkezett. A baleset áldozatát, egy hatvan év körüli férfit élettelen állapotban találták, szakszerű újraélesztése nem hozott eredményt. Társa, egy 55 év körüli férfi eszméletlen volt a mentők kiérkezésekor. Életmentő beavatkozást végeztek rajta: lélegeztető gépre tették, mellkasi drént helyzetek be és infúzióra kötötték. Ezt követően az egyik mentőhelikopter a székesfehérvári kórházba vitte. A szóvivő elmondta, hogy a férfi többszörösen súlyos, életveszélyes állapotba került, mivel koponya- és csonttörései, mellkasi sérülései, illetve belső vérzése van.
MTI Fotó: Nagy Lajos
Oktatórepülést hajthattak végre
Bajkó Erika, a szervezet szóvivője azt mondta, az esetnek volt egy szemtanúja is, őt később részletesebben is kikérdezik. Hozzátette: a gépen volt mentőernyő, használták és működött is, de a kis magasság miatt nem tudta megakadályozni a tragédiát. A repülőgép csütörtök délután zuhant le még tisztázatlan körülmények között a Fejér megyei Úrhida közelében, a két utas közül az egyik meghalt. A kétüléses TL-2000 Sting S4-es gépeket Csehországban tervezték, 1997-ben kezdték gyártani, azóta több mint 150-et adtak el belőle. A kompozit anyagokból készült egymotoros gép csaknem 7 méter hosszú, 2,1 méter magas, szárnyfesztávolsága 9,2 méter, súlya 450 kilogramm. A soros, négyhengeres Rotax motor 255 kilométer/órás (138 csomós) sebességre gyorsítja a gépet, utazósebessége 220 kilométer/óra, hatótávolsága ezer kilométer.
Nagy tapasztalatuk volt a pilótáknak
Álló vagy kis teljesítményen működő motorral, meredek szögben csapódott a földbe csütörtök délután Úrhida mellett a Sting S4-es ultrakönnyű repülőgép - tájékoztatta a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szóvivője. Bajkó Erika közölte: a szemtanú által elmondottakból az derül ki, hogy a pilóta zuhanásból próbálta kivenni a repülőgépet, és csak az utolsó métereken használták a mentőernyőt. A vizsgálatok szerint a gép nem kormányhiba miatt zuhant le, a kormányszervek ugyanis működőképesek voltak.
A gép fedélzetén két pilóta volt, az egyiknek nagy, a másiknak viszonylag nagy gyakorlata volt. A leadott repülési terv szerint Dunaújvárosban szálltak fel és Börgöndre tartottak volna. A fedélzeten volt egy navigációs berendezés, amelynek adatait a szakemberek megpróbálják kinyerni; ha a pilóták használták, akkor az rögzítette a repülési útvonalat. A tavaly novemberben gyártott gép roncsait Börgöndre szállították, ahol további vizsgálatoknak vetik alá, ezek során elsősorban a motort és az üzemanyag-ellátó rendszert veszik szemügyre.