A lap online kiadásában megjelent beszámoló szerint a német szabályozással ellentétben a francia büntetőjog lehetőséget ad arra, hogy eljárás alá vonják a két légitársaságot, és a francia hatóságok fontolgatják, hogy megteszik a lépést.
"Ez biztosan meg is történik majd" - válaszolta a lap megkeresésére a katasztrófa körülményeinek vizsgálatát vezető marseille-i ügyész, Brice Robin irodája. A Focus szerint Németországban egyre hangosabb a bírálat a pilótajelölteknek előírt pszichológiai alkalmassági vizsgálattal szemben. A német repülési és űrkutatási központ (DLR) nevű, állami fenntartású kutatóintézet által kidolgozott vizsgálatra, az úgynevezett DLR-tesztre a jelentkezők rendszerint előkészítő szemináriumokon készülnek fel, amelyeken megtanulják, hogy miként állítsák be személyiségüket úgy, hogy megfeleljenek a vizsgán.
Az egyebek között szerepjátékokból és interjúkból álló vizsgálat így nem ér semmit - mondta a lapnak egy tapasztalt pilótakiképző, Michael Hanke, aki szerint a jelentkezők nagy részét pszichológusok készítik fel jó pénzért a tesztre, amely ennélfogva csupán "pszichológus küzdelme pszichológussal", és nem pályaalkalmassági vizsgálat. A Der Spiegel című hírmagazin - a szombaton megjelenő számából az online kiadásban előzetesen közölt - beszámolója szerint megtudta, hogy a Germanwings-gép másodpilótája a katasztrófa előtti időszakban legkevesebb öt szakorvossal, ideggyógyászokkal és pszichiáterekkel konzultált lelki panaszairól.
Az ügyben a francia hatóságok felkérésére eljáró düsseldorfi ügyészség megállapításai alapján a másodpilóta, Andreas Lubitz mindent megtett azért, hogy kigyógyuljon pszichés bajaiból, ugyanakkor valószínűleg igyekezett elkerülni, hogy bármely szakorvos pontos képet alkosson depresszív időszakainak gyakoriságáról, időtartamáról és súlyosságáról - írta a Der Spiegel.
A Germanwings Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépe a fedélzeten 150 emberrel március 24-én délelőtt csapódott hegyoldalnak Franciaország déli részén, az Alpokban. A gép két fekete dobozának adatai alapján a másodpilóta bezárkózott a pilótafülkébe és szándékosan idézte elő a végzetes süllyedést. A düsseldorfi ügyészség a másodpilóta lefoglalt táblagépének vizsgálata alapján megállapította, hogy Lubitz az öngyilkosság lehetséges módozatairól tájékozódott az interneten a katasztrófa előtti napokban, és legalább egyszer a pilótafülkék ajtajára vonatkozó kifejezésekre is rákeresett.