Túlmozgásos, hiperaktív rosszcsonthoz hasonlít mostanság a magyar kormány és feje. Brókerek kezére csattantat bilincset, állami pénzek kimentéséről nyilatkozik naponta mást és mást vagy ő, vagy valamelyik szócsöve. Kimondatott az is, visszamenőleg mindenki vagyonával feleljen, akinek köze van a brókerbotrányhoz.
Orbán Viktor pedig, akinek leginkább be kellene áldoznia a vagyonát, hiszen ő a legnagyobb felelőse a becslések szerint 300 milliárd forint elpárolgásának, úgy tesz, mint Vanek B.Eduárd a Tizennégy karátos autóban, amikor nem akarta, hogy kiderüljön, ő csak helyettesíti munkaadóját, Gorcsev Ivánt az idegenlégióban. Mindig ő olvasta fel a névsort, így senkinek sem tűnt fel, hogy az ő neve sosem hangzott el.
A hiperaktivitás a pénzvilágról más utakra tévedt: egyetlen nap alatt leállította a kormány az M4-es autópálya újabb szakaszának építését az uniós Csalás Elleni Hivatal (OLAF) jelzésére hivatkozva. Állítólag Brüsszel a magas árak miatt az útépítő cégek közötti kartellezés gyanúját vetette fel. Máskor ilyen esetben a kormány szinte automatikusan lehazaárulózza azt, aki az unióhoz fordul valamilyen kormányzati korrupciós gyanú, vagy a Fideszhez közelinek mondott vállalatok összebeszélése ügyében, ám most mintha kapóra jött volna Orbánnak az uniós hivatal jelzése.
A titok nyitja: az egyik érintett az új első számú közellenség, Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép. Igaz, az állítólagos kartellgyanús tenderrel 2013-ban még semmi baja nem volt a Miniszterelnökségnek, kormány rendeletek szóltak az építkezés mielőbbi elindításáról.
A kabinet most több legyet üt egycsapásra: nem csak a Közgépet, a legnagyobb magyarországi útépítéssel foglalkozó cégeket is nehéz helyzetbe hozza. Az építkezés leállítása miatt - egy esetleges kártérítési per elvesztése esetén - az adófizetőknek jóval több mint 100 milliárd forintjába kerülhet a sértett kormányfő magánbosszúja. Ami legalább ilyen tragikus, hogy több tucat magyar kis- és közepes vállalkozás mehet csődbe, százak kerülhetnek az utcára egy durcás miniszterelnök miatt. Azon pedig már senki sem csodálkozna, ha helyettük az új kedvencek vállalkozásai építenék tovább az M4-est.
Ez az út azonban biztosan zsákutcába vezet.