Súlyos baleset történt szombaton a kora délutáni órákban a Duna-kanyar autós hegyi verseny második futamában. Az egyik kanyarnál Szabolcsfi Péter, a Külker SC versenyzője gépkocsijával, eddig ismeretlen ok miatt nekivágódott a korlátnak, majd megpördült és átrepült az úttest másik oldalán egy autóbusz előtt álló nézők közé. Becslések szerint a pördülés előtti sebessége 130—140 kilométeres volt. A tragédia pillanatok alatt zajlott le, három ember a helyszínen, egy a kórházba szállítás közben meghalt. Bár a vizsgálat eredményére még várni kell, bizonyosnak látszik, hogy az IPV Kupa '84 rendezősége súlyos hibát követett el. azzal, hogy nem gondoskodott a pályán a rendről. Elnézték, hogy a kordonon belül tartózkodhassanak a nézők. Nyilvánvalóan felelős az is, aki bemegy a kifejezetten a versenyzők és a rendezők számára fenntartott területre. A mulasztást akkor követték el, amikor nem léptek fel ellenük határozottan. Mintha már nem lett volna példa éppen a visegrádi hegyi versenyen hasonló balesetre!
Szentendre felé halad a mentőautó. A lámpánál kérdés: a helyszínre mennek-e? Kiderül, már jártak ott, s megkérnek bennünket, hogy vigyünk el egy orvost, Sipos Zoltánt, a Károly Kórház II. belgyógyászatának intenzív terápiás orvosát.
— Mint néző tartózkodtam körülbelül 15 méterre az ütközés helyszínétől, családommal. Az első futam után az emberek nagy része hazaindult, s eközben letépték az út mellett levő kordont. A második futam éppenhogy megkezdődött, amikor láttam, hogy a kanyarban elkezd szitálni, jobbra-balra csúszkálni a fehér Lada, s belevágódik a tömegbe. Az első pillanatban iszonyatos volt a felfordulás, én például a gyerekemet kerestem, de aztán azonnal hozzáláttam a sérültek ellátásához. Döbbenten láttam — pedig megszoktam a tragédiákat —, hogy a három ember, akiket odalapított a busz oldalához, azonnal meghalt. Elsősorban az egyik politraumatizált, nyílt hasi sérüléses betegért aggódom, aki — félek tőle — nem éli túl a tragédiát. Az I. Sebészeti Klinikára szállítottak közül az egyik darabos, nyílt lábszártörést, a másik súlyos gerincsérülést szenvedett, koponyaskalpolása van. Bízom benne, koponyatörés nem társul hozzá. Ráadásul — a fiatal hölgynek nyílt lábszártörése is van. Őt az autóbusztól, a Lada becsapódásának színhelyétől 15 méterre találtam meg. Többen voltunk ott orvosok, s azonnal közbeavatkozhattunk: A pálya biztonságáról annyit: korlátot ott láttam, ahol ezt a hétköznapi közlekedés megkívánja. Egy autóverseny levegőjében mindig benne vibrál a tragédia, ezért nem szabad csak a nézők felelősségtudatára alapozni.
Drapál János, a híres motorversenyző éppen filmezte a futamot.
— Nagyon nagy presztízs- harcnak tűnt Tóth János, Kiss Dezső, Kés jár Csaba és Kiss Dezső versenye. Szabolcsfi kocsija a jobb hátuljával vágódott a mi buszunk oldalának. Rettenetes pillanat volt. Az egyik néző berepült a buszba, a másik át, fölötte. Ezen a szakaszon elméletileg nem „szállhat el” senki. Egyáltalán nem tartom veszélyesnek, éppen ezért úgy. érzem, nem a versenyző a felelős a tragédiáért.
Tóth János, a Külker. SC versenyzője:
— Belső ívű kanyar nem szokott veszélyes lenni. Engem is nagyon megrázott, ami történt. Ugyanúgy megcsúszhat az én autóm, mint a másiké. A versenyző szerintem sem felelős. Sajnos, ő is súlyosan megsérült.
— Hogy mi okozhatta, egyelőre nem tudni, — mondja Drapál János, lehet, csak csúszás, de elképzelhető, hogy a gumi állapota, ezt majd a vizsgálat deríti ki.
Dr. Wilheim Ervin, az Országos Mentőszolgálat szolgálatvezető főorvosa:
— Tizenegy kocsival és egy helikopterrel szállítottuk az I-es, a III-as sebészeti klinikára, valamint az Országos Idegsebészetre. Egy beteget pedig a központi baleseti ambulanciára. Rádión kaptuk a hírt Vácról, Szentendréről, Csillaghegyről azonnal indítottuk az autókat, az egyik rohamkocsink is részt vett a mentésben. Szerencsére a nézők közt levő orvosok könnyítettek munkánkon.
Lapzártáig az áldozatok végleges számáról és nevéről még nem kaptunk tájékoztatást.
Népszava 1984. március 25.