A 4-es és 6-os villamos mintegy két hónapon keresztül a dél-budai végállomásról csak az Oktogonig közlekedik a Széll Kálmán tér felújítása, a budai fonódó villamoshálózat kiépítése, valamint a Szent István körúti és a Teréz körúti vonalszakasz karbantartási munkái miatt. Az érintett területeken a Nagykörúton irányonként csak egy sáv járható, mivel egyet buszsávnak jelöltek ki.
Hétfői közleményében a BKK azt írta, hogy a nagykörúti villamosvonal felújítását a felső szakaszon a legutóbb másfél évtizede végezték el, a Margit hídon pedig a hőtágulás miatti mozgásokat kiegyenlítő (úgynevezett dilatációs) szerkezeti elemeket cseréli ki garanciálisan a híd felújításának korábbi kivitelezője, mindkét karbantartási munka halaszthatatlan. Közölték továbbá: szándékosan végzik el egymással párhozamosan a szükséges munkálatokat, kihasználva a már meglévő lezárásokat, összességében a felújítások így okozzák a legkisebb kényelmetlenséget.
Horváth Csaba (MSZP) hétfői sajtótájékoztatóján azt mondta, a BKK "megadta a kegyelemdöfést Budapestnek" azzal, hogy szombattól három jelentős fejlesztés is nehezíti a fővárosi közlekedést. Gy. Németh Erzsébet, a DK képviselője szintén úgy vélte, hogy a főváros "fut a pénze után", hiszen a szóban forgó beruházásokat hamarabb is el lehetett volna kezdeni, a csúszásban pedig a BKK korábbi vezetőjének és a főpolgármesternek is felmerül a felelőssége. Az LMP-s Csárdi Antal azt mondta, hogy bár örül a felújításoknak, szerinte azokat "rettenetesen amatőr módon" szervezték meg.
Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén azt közölte: a budai oldal közlekedésfejlesztési munkálatai - a Margit hídi garanciális javításokat leszámítva - nem több, hanem egy beruházás keretében zajlanak. Ugyanakkor közölte, jelentést kért arról, mi indokolja a Jászai Mari tér és az Aradi utca közötti vágányfelújítást. Szavai szerint "valóban kaotikus állapotok várhatóak egy ideig". Főpolgármesterként elnézést kér a budapestiektől - tette hozzá.