közlekedés-a MÁV-Start-osztrák vasúti kocsik;

Az Osztrák Vasúttársaságtól  vásárolt vasúti személykocsik a Keleti pályaudvaron 2015. március 18-án. A MÁV-Start 55, 140 kilomé

- Száguldani fognak az osztrákoktól vásárolt vasúti kocsik

A felújítási költségeket is figyelembe véve a MÁV-Start által az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt 140 kilométeres sebességre képes vasúti személykocsi ára darabonként 50 millió forint, míg egy új személykocsi ára 300-500 millió forint között van.

Zaránd György, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy a MÁV-Start azt követően vásárolta meg a kocsikat, hogy az ÖBB áttért a 160-200 kilométeres óránkénti sebességre képes kocsik használatára. Az első 10 kocsit már felújították a szolnoki járműjavítóban, így módosítottak a belső elrendezésen, kicserélték az ablakokat, továbbá a MÁV-Start színeire festették át azokat - ismertette.

A felújított kocsik állomáshelye Miskolc lesz, innen közlekednek Sátoraljaújhelyre, illetve Nyíregyháza-Debrecen irányába. Mint a tájékoztatón elhangzott, az elmúlt években 115 milliárd forintból újult meg a vasút, de a közeljövőben erre a célra kevesebb forrás jut. A tervek között szerepel - egyebek mellett - a Budapest-Belgrád vasút felújítása. Zaránd György kifejtette, hogy Székesfehérvárra a felújított pályán 39 perc alatt ér le a vonat, és ha a Balaton déli partján is elkészül a felújítás, Siófokot 1 óra 10 perc alatt lehet elérni. Arról is beszámolt, hogy az 55 kocsiból 6 darab vezérlő kocsi lesz, amelyekbe könnyen szállhatnak be mozgáskorlátozottak, illetve azokkal kerékpárt is szállítanak.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a vasút komplex felújítását mutatta be a tájékoztatón. Ebbe beletartozik a vasúti pálya és az állomások felújítása, az új járművek beszerzése illetve a meglévők felújítása. Az egyéb jellegű fejlesztések körébe pedig a vonatok és a vasútállomások wifivel való ellátása, illetve a vonatinformációk okostelefonra továbbítása tartozik. 

Az Alkotmánybíróság (Ab) elutasította a Kúria jogegységi döntését törvénybe foglaló első devizahiteles törvénnyel kapcsolatban benyújtott alkotmányjogi panaszokat. Három pénzügyi intézmény és egy devizaadós természetes személy tavaly októberben terjesztett elő alkotmányjogi panaszokat, amelyekben az árfolyamrés tisztességtelenségének törvény általi megállapítására vonatkozó szabályozás megsemmisítését indítványozta.