Hogy miért kellett a hollandnak perelnie? Nos, a Sauber ugyanis Marcus Ericssont és Felipe Nasrt szerződtette állandó versenyzőjének – ragyogóan szerepeltek mindketten a teszteken –, annak ellenére, hogy van der Garde végig jelezte nekik, a szerződésébe foglalt opciónak köszönhetően az övé lesz az egyik idei ülés, és erre igényt is tart.
A holland pilóta – aki az utolsó F1-es versenyét a 2013-as Brazil Nagydíjon futotta – előbb a svájci bíróságon nyert pert az istálló ellen, majd most az ausztráliai Victoria állam legfelsőbb bírósága határozott úgy, hogy a Sauber szerződést szegett, így van der Gardénak joga van rajthoz állnia Melbourne-ben. Ráadásul az ítélet azt is kimondta, hogy a németalföldi versenyzőnek a 2015-ös szezon egészén jogában áll versenyezni a csapat színeiben.
„Fitt és erős vagyok. Örülök, hogy visszatérhetek a csapathoz. Fizikailag jobban felkészültem, mint valaha, az elmúlt három hónapban elképesztően sokat edzettem. Most csak az előttem álló hétvégére koncentrálok. Ahogyan korábban is mondtam, jó a kapcsolatom a csapattal, akiknek nagyot sikerült előrelépniük a tél folyamán. Alig várom, hogy ismét együtt dolgozhassunk, és hogy jól sikerüljön a hétvégénk. Bízom abban, hogy sikerül pontokat szereznem” – fogalmazott van der Garde az ítélethirdetést követően.
A Sauber ugyanakkor máris fellebbezett az ítélet ellen, arra hivatkozva, amennyiben a hollandot ültetik a hétvégén valamelyik autójukba, veszélybe sodorhatják a többi versenyző biztonságát. „Csalódottak vagyunk a döntés miatt, most némi időre van szükségünk ahhoz, hogy felmérjük ennek a következményeit és hatásait a szezonkezdésünkre. Nem veszélyeztethetjük a csapatunk és más versenyzők épségét a pályán, csak hogy egy felkészületlen versenyző kívánságát teljesítsük, és engedjük őt nálunk versenyezni. És mindezt egy olyan autóval, amelyet két másik versenyzőhöz igazítottunk” – fogalmazott az egyébként jogi végzettségű Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke.
A fellebbezésről a bíróság ma mond végső ítéletet, azaz annak elutasítása esetén a csapatnak alaposan bele kell húznia, hogy az egyik autóját felkészítse a holland pilóta számára, aki sosem ült a az idei autó volánja mögött, ülése sincs, nem igazították hozzá az autót, ráadásul a csapat az FIA-nál sem őt jelölte meg hivatalos versenyzőjeként.
Ám még ennél is fontosabb kérdés, amennyiben a bíróság elutasítja a fellebbezést, akkor a Sauber melyik versenyzőjét teszi partvonalon kívülre. Felipe Nasr ugyanis a csapat főtámogatójának pártfogoltja, míg Marcus Ericsson több mint 15 millió eurós szponzori csomaggal érkezett. Nos, bármelyikük marad hoppon, további súlyos perek elé néz a hinwilli alakulat.