A WTCC vezérkara idén úgy döntött, hogy a megszokott Marrakesh helyett idén Argentínában veszi kezdetét a túraautó-világbajnokság. Az esélyeket tekintve – vélhetően – ismét a Citroen gyári versenyzői számítanak a világbajnoki cím várományosainak, ám akadnak szép számmal a mezőnyben olyanok, akik szívesen törnének borsot a francia alakulat orra alá. Többek között a mezőny egyetlen magyarja, Michelisz Norbert, aki visszautasítva a gyári Honda ajánlatát maradt a Zengő Motorsport Team pilótája.
„Az biztos, hogy jelenleg nagyon jól érzem magam a csapatnál, és amíg tudunk együtt fejlődni, addig nem szeretnék váltani. Pontos célkitűzéseket nehéz megfogalmazni az erőviszonyok ismerete nélkül, talán a jelenlegi legkonkrétabb cél az, hogy a márkatársak között tudjak újra a legjobb lenni, azaz megint leelőzzem a gyári versenyzőket. Úgy érzem, csalódott lennék, ha nem végeznék az első ötben az év végén, de célom az összetett dobogóján végezni” – jelentette ki saját honlapján szurkolói kérdésre válaszolva Michelisz.
A tavalyi vb-negyedik versenyző szerint 2015-ben azokon a pályákon lesz esélye a jó szereplésre, ahol az előző évben: viszonylag sok volt a lassú és szűk kanyar jellemezte ringeken, valamint a hazai pályáján, a Hungaroringen. Ezzel együtt realista a vb-címet illetően. „Szezon előtt optimistának kell lenni, és nagyon optimista vagyok, de egyben realista is. Hiszek benne, hogy egyszer összejöhet a világbajnoki cím, de a szezon előtti információk birtokában azt mondom, nem valószínű, hogy erre már idén sor kerülhet” – árulta el a pilóta.
Támogatóinak köszönhetően idén jóval többet tud majd tesztelni, jóval nagyobb büdzsé – hírek szerint 613 millió forint – áll a csapat rendelkezésére, hogy minél jobban szerepeljen. Ez pedig a technikai sportok világában a legfontosabb. „Összesen hat zengős tesztnappal kalkulálhatunk év közben. Emellett hivatalos leszek a gyári tesztekre is, amelyek beosztása hasonló lesz a télihez, tehát azokon nem biztos, hogy minden alkalommal lehetőséget kapok majd” – közölte Michelisz. Már ezen a hétvégén kicsit közelebb kerülhetünk annak a megválaszolásához, vajon teljesülhet-e Norbi álma…
Ők mondták
José María Lopez (címvédő, argentin, Citroen): „Nekem egy feladatom van, ugyanazt megcsinálni, mint tavaly. Noha a többiek rengeteget fejlődtek, hiszek abban, hogy összejön a címvédés.”
Yvan Muller (négyszeres világbajnok francia, Citroen): „Tavaly balszerencsés voltam, ám idén mindenképpen szeretnék visszavágni Lopeznek. A teszteken több újítást kipróbáltunk az autókon, de hogy melyik lesz a hasznunkra igazán, majd a versenyeken dől el.”
Sebastien Loeb (francia, Citroen): „Egyértelműen az lesz a célom, hogy jobban szerepeljek, mint tavaly. 2014-ben debütáltam ebben a sorozatban, még meg kellett mindent tanulnom, ám idén már tapasztalataimra építve minél előrébb szeretnék végezni.”
Gabriele Tarquini (olasz, Honda): „A teszteken abszolút sikerült előre lépnünk, így bízom abban, hogy idén már komoly ellenfelei lehetünk a Citroeneknek. Optimistán várom a rajtot.”
Tiago Monteiro (portugál, Honda): „Nagyon sok időt tölthettünk el az autóban a felkészülés során, és rengeteg újítást kipróbálhattunk. Természetesen a futamgyőzelem a célom, és hogy minél előrébb végezzek összetettben.”
Rob Huff (brit, Lada): „Tavaly nyertem két futamot, ám az idei autónk maximálisan alkalmas a nagy célok elérésére. A szezon meglepetését mi fogjuk okozni, minden téren jelentős előre lépést várok magamtól és az autótól egyaránt.”
Mehdi Bennani (marokkói, Sebastien Loeb Racing – Citroen): „Nem azért vagyok a mezőnyben, hogy egy legyek a húszból, hanem azért, hogy világbajnok legyek. Ehhez most megkaptam a nyerő autót, idén már futamgyőzelmeket szeretnék szerezni.”
Dusan Borkovics (szerb, Proteam Racing – Honda): „A Honda teljesen már, mint a tavalyi autóm, a Chevrolet, éppen ezért meg kell várnunk néhány futamot ahhoz, hogy lássam, a Civic-kel mire jutok majd az idei vb-n.
”