Hornyák Tiborról a Népszabadság korábban megírta, hogy az általa előzőleg vezetett állami cég összesen hozzávetőleg 72 millió forint értékben bízott meg három „baráti” vállalkozást olyan meghívásos jellegű pályázatokon, amelyeken kizárólag a későbbi nyertesek indultak el. Hornyák tavaly év végén távozott a MANK éléről.
Ám utolsó előtti munkanapján, december 30-án még egyszer szerződött ugyanezzel a három ismerős céggel, újabb több tízmillió forintért bízta meg azokat különböző feladatokkal, ismét meghívásos pályázatok eredményeként. Mindösszesen mintegy 150 millió forint jutott a MANK-tól a barátoknak – állítja a nol.hu.
A három pályázatot nyert cég közül kettő – a Kortárs Média és a HSC Communications – esetében feltűnő, hogy a közbeszerzési adatbázis szerint soha nem tudott máshol közbeszerzést elnyerni, csak a Hornyák vezette MANK Kft. kiírásain. Az új vezetés azt nyilatkozta a meghívott cégek kiválasztásáról, hogy azt, hogy „a külső szemlélő milyen összefüggéseket vél felfedezni”, nem kívánják kommentálni.
Különös, hogy a szintén nyertes Shortcut Communications Kft.-t tulajdonló Ifjúsági Médiakultúráért Alapítványt maga Hornyák Tibor alapította, vagyis a Hornyák vezette állami cég kétszer is a Hornyák által létrehozott alapítvány résztulajdonában álló céget hívott meg pályázatokra és bízott meg a munkavégzéssel. Ez az összeférhetetlenség kérdését is felveti.
A Népszabadság megkeresésére az L. Simon László vezette államtitkárság nem reagált érdemben, a MANK Kft. ügyeiben illetékes Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint pedig nincs gond, mert „az alapító az alapítvány megalapítását követően nem bír befolyással annak működésére”.
Laptársunk szerint az L. Simon-hálózathoz áramló közpénzek összege immár túllépte az egymilliárdot, ennek a summának a nagyobb része ráadásul olyan intézményektől, testületektől került L. Simon cégéhez, alapítványaihoz és/vagy az ismerősi köréhez köthető szervezetekhez, amelyekben L. Simon vagy a kabinetfőnöke vezető szerepet játszik vagy játszott.