A vasúttársaság felvette a kapcsolatot az érintettekkel, hogy ezzel is hozzájáruljon a vállalkozók kárainak enyhítéséhez. A bérlők elfogadták az ajánlatot, a megállapodásokat folyamatosan kötik meg. A kedvezmény addig él, amíg a vasúti forgalom helyre nem áll.
Megkerestük a MÁV Zrt. sajtóügyeletesét és a XI. önkormányzat képviselőjét: arra voltunk kíváncsiak, hogyan állnak az egyeztetések a Déli pályaudvar vasúti alagútomlásáról, a szakvélemények szerint kié a felelősség, amiről a két fél vitatkozik. Az önkormányzat illetékesét nem sikerült elérnünk. Lőcsei Virág, a MÁV sajtófőnöke elmondta, folyamatosan egyeztetnek az önkormányzattal, de arra nincs idő, hogy megvárják a szakértők végleges állásfoglalását a felelősség kérdéséről. Az alagút helyreállítását a MÁV felvállalja, mert most az a legfontosabb, hogy mielőbb megindulhasson a forgalom. Mint megtudtuk: az önkormányzat eddig a Budapesti Műszaki Egyetemtől kért szakvéleményt, a vasúti társaság saját szakembereivel készíttetett tanulmányt, a jövő hétre pedig elkészülhet egy harmadik, független szakvélemény is, addig a részletekről a MÁV nem kíván tájékoztatást adni.
Mint azt korábban megírtuk, a Budapesti Műszaki Egyetem - az önkormányzat által felkért - szakértőinek véleménye szerint nem az esővíz, hanem a Kis-Gellért-hegy lába alatt futó rétegvizek, szivárgó vizek játszhattak szerepet a támfal alámosásában. Ezek szerint nem helyénvaló a MÁV azon állítása, melyben egyértelműen a XI. kerületet tette felelőssé az ügyben – derült ki az önkormányzat akkori állásfoglalásából. Hogy valójában kinek kell a költségeket állni, az a még hiányzó két szakértői vélemény ismeretében dönthető el. Milassin Levente a XI. kerületi önkormányzat sajtófőnöke korábban lapunknak elmondta, az önkormányzat szívesen közreműködik a helyreállításban, az anyagi felelősséget azonban nem vállalja.
Mint ismert, január végén támfalkövek hullottak a sínekre, majd maga a támfal is megcsúszott a Déli vasúti alagútjának kelenföldi oldalán. Néhány nap múlva teljesen le kellett zárni a pályaudvart, a forgalmát a Keleti és a Kelenföldi pályaudvarra irányították,és átszervezték a menetrendet.