A Dubajba tartó vasárnapi járatot végül törölték, a nem budapesti utasokat hotelekben szállásolták el éjszakára. Hétfő délelőtt azonban kiderült, hogy a lerobbant gép pótlására küldött másik repülőgép sem tud időben felszállni - ugyancsak "technikai" okok miatt.
Az utasok mindeközben a terminálban várták az indulást, sokan közösségi portálokon osztották meg véleményüket a kialakult helyzetről. Többen panaszkodtak arra, hogy a repülőtéren alig kaptak tájékoztatást, a személyzet gorombán viselkedett velük. Meglátásaik szerint a "prémium légitársaságként" beharangozott Emirates nem volt felkészülve a helyzet kezelésére, a tájékoztatás mellett az átszervezésekben is fejetlenség uralkodott. A járat végül hétfő éjjel 11 órakor szállt fel.
Nem a mostani volt az első eset: január 26-án sem tudott felszállni a légitársaság Budapestről Dubajba induló járata, az airportal.hu információi szerint a repülőgép hajtóművével volt probléma. A járat csak két nap múlva szállt fel Ferihegyről - utasok nélkül, üresen repült vissza Dubajba.
Az utazni vágyók ekkor ugyancsak nem várt "kalandokban" részesülhettek, egy részüket Bécsbe szállították át, mások pedig a másnapi járattal tudtak elindulni. A rákövetkező héten, február 6-án pedig az egyik Dubajból érkező járat személyzete az orrfutóval kapcsolatos hibát jelentett - igaz, a repülőgép ekkor gond nélkül leszállt Ferihegyen.
Bár a helyzet úgy ahogy rendeződött, az Emirates még nem dőlhet hátra, a légi utasok jogairól szóló uniós irányelvek szerint ugyanis a pórul járt utasoknak - az útvonal hosszától függően - 250-600 eurós kártérítést köteles fizetni a légitársaság a következő esetekben: "ha a légitársaság megtagadja az utas beszállítását, törli a járatot, vagy ha a gép több mint 3 órás késéssel érkezik meg a jegyen feltüntetett célrepülőtérre".
Ugyanakkor a kártérítés összege a felére csökkenhet, "ha a légitársaság olyan helyettesítő járatot ajánlott fel, melynek indulási és érkezési időpontja nem tért el számottevően az eredetileg lefoglalt járat menetrendjétől".
Mindemellett a légitársaság köteles az utasokat szakszerűen tájékoztatni a beszállítás megtagadásának, illetve a járat törlésének vagy jelentős késésének okáról - az utasok jogairól szóló tájékoztatás szerint jelentős késésnek a több mint két órás késés számít; ez az idő a 3500 kilométernél hosszabb útvonalak esetében azonban több, akár 4 óra is lehet (az uniós utasjogokról, a kártérítés igénylésének lépéseiről bővebben az europa.eu weboldalon is tájékozódhat).
Szerettünk volna többet megtudni a műszaki problémák komolyságáról, ahogy arról is, hogyan fordulhatott elő, hogy a nem megfelelő műszaki állapotban lévő repülő pótlására küldött másik gép ugyancsak "technikai okok" miatt volt kénytelen majdnem egy teljes napig a repülőgépen vesztegelni. Kérdéseinkkel kerestük az Emirates légitársaság magyarországi kommunikációjáért felelős ügynökségét; konkrét válaszok helyett egy szűkszavú közleményt kaptunk, amelyben jelezték: a problémákat a légitársaság "azonnali beavatkozással" kezelte.
Megemlítették, hogy az utasok számára szállodai ellátást, valamint alternatív utazási lehetőséget biztosítottak más európai városokból, emellett lehetőséget adtak arra is, hogy az utasok "felvegyék a kapcsolatot az Emirates-szel, hogy a megszakított utazás miatt jóváírást kapjanak az esetlegesen felmerült költségeikre". A légitársaság gépeinek műszaki állapotára vonatkozó kérdéseinket nem válaszolták meg, azt ugyanakkor leszögezték: "utasaink és a munkatársaink biztonsága a legfontosabb a számunkra, és e téren nem ismerünk kompromisszumot".