December 23-án jelent meg egy győzelmi jelentésnek is beillő közlemény Keszthely város honlapján, amelyben arról tájékoztatják a helyi lakosokat, hogy “nyereséggel értékesítette a város a kikötő-üzemeltető cégét”. A Keszthelyi Yachtkikötő Kft. az önkormányzat 100 százalékos tulajdona volt, a közlemény szerint 2012-ben a bezárástól mentették meg azzal, hogy az amúgy önkormányzati földterületen működő létesítmény üzemeltetését a városi cég átvette a Balatoni Hajózási Zrt.-től. Keszthelynek ugyanis - mint a közlemény fogalmaz – turisztikai szempontból fontos érdeke, hogy az ingatlanon vitorláskikötő működjön.
Az akkori megállapodásban szerepelt egy vételi opció is: a városnak 2014 végéig volt ideje eldönteni, meg akarja-e vásárolni az egyébként a korábbi üzemeltető tulajdonában lévő épületeket, amelyeket 2012-től csak bérelt. Mivel azonban a közlemény szerint “sem a humán, sem a pénzügyi erőforrások nem állnak tartósan rendelkezésre a kikötő-üzemeltetéshez”, nem volt kérdés, hogy új befektetőt akartak keresni. Az üzletet az opció lejárta lejárta előtt pár nappal sikerült nyélbe ütni.
A rejtélyes vevő
Az önkormányzati közlemény szerint a Nyugati-medence Kikötőfejlesztő Kft. “kedvező vételi ajánlatot tett”, sőt a korábban említett vételi opciónak végül eleget téve, az üzemeltető tulajdonába kerültek a kikötői felépítmények, ingóságok is, így “a működtetés költségei a jövőben már a cég új tulajdonosát terhelik”. “Az ügylet eredményeképpen egy jól működő kikötővel a város turisztikai bevételeinek növekedésére lehet számítani” – zárult a közlemény.
Arról azonban a fideszes többségű önkormányzat elfelejtett beszámolni, kik állnak a kikötőt megvásárló projektcég mögött.
Az Átlátszó azonban utánajárt, a részletek a portálon olvashatók.