hatástanulmány;Rákóczi híd;1-es villamos;

Még nem tudni, hogy a Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel hala

- DK: Elő az 1-es villamos hatástanulmányaival!

Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció fővárosi képviselője arra szólította fel Tarlós István főpolgármestert, hogy mutassa be, milyen hatástanulmányok alapján "vezeti át" a villamost a Rákóczi hídon. A politikus közleményében azt írja: egy több százezer embert utaztató állami cég nem engedheti meg magának, hogy a vakszerencsére bízza az utasai életét és biztonságát.

A képviselő a Népszabadság csütörtöki számában megjelentekre hivatkozik. A lap azt írja, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.

Gy. Németh Erzsébet úgy fogalmaz: a főváros újabb városfejlesztést hajt végre szakmailag előkészítetlenül, nem törődve a budapesti tömegközlekedők biztonságával. Az életveszélyessé vált 3-as metró után ez az ügy újra rávilágított arra, hogy a Tarlós István vezette Fővárosi Közgyűlés és BKK alkalmatlanok ilyen egyszerűnek tűnő feladatok elvégzésére is - teszi hozzá.

A DK azt is tudni szeretné, hogy vizsgálták-e a villamostender kiírása előtt, hogy milyen tengelyterhelésű villamosokra van szükség, ha nem, akkor miként döntöttek a spanyol CAF villamosai mellett - írja a politikus, aki pártja nevében a hatástanulmányok bemutatása mellett terheléses vizsgálatok elvégzését is kéri a fővárostól.

MSZP: A BKK alapvető vizsgálatot mulasztott el
Megdöbbenve értesültünk róla, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) alapvető vizsgálatot mulasztott el az 1-es villamos Rákóczi hídi átvezetésénél. Az új villamosszakasz átadása előtt néhány héttel így nem tudjuk, hogy a híd elbírja-e egyáltalán a villamosforgalmat - írta az MSZP sajtközleményében.
A mulasztás súlyosságát mutatja, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság a BKK helyett is elrendelte a híd próbaterhelését. Értetlenül állunk az előtt, hogy az előző BKK-vezetésnek miért nem rendelte el ezt az alapvető vizsgálatot. Mulasztásuk közvetve a budapesti utasok életét, testi épségét tehette volna kockára.
Felszólítjuk a BKK új vezetését, hogy a jövőben lényegesen körültekintőbben járjanak el, és a Rákóczi hídi villamosszakaszt is beleértve minden fejlesztést csak akkor adjanak át a budapestieknek, ha azok minden kétséget kizáróan elkészültek, használatuk tökéletesen biztonságos! - szólított fel Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője.

 

Az Együtt - A Korszakváltók Pártja szerint a forint történelmi mélypontra zuhanásáért ugyan nem kizárólag a kormány a felelős, de az ország sérülékenységéért igen - írta csütörtöki közleményében Pápa Levente.