Németország;minimálbér;fuvarozók;

- Fuvarozók a német minimálbér ellen

Nincs egyelőre ellenszer a magyar fuvarozó cégek számára: a németországi minimálbért kell megfizetniük a magyar vállalkozások alkalmazottainak is. A Fuvarozók Lapja írt arról, hogy idén január elsejétől 8,5 euró lesz egy alkalmazottként dolgozó sofőr minimális órabére Németországban. A németek értelmezése szerint a minimálbér mindenkire vonatkozik, aki munkát végez az ország területén. “Arra a sofőrre is, aki nem német cégnél dolgozik, de Németországból indul, németországi lerakó a célja, vagy csak áthalad az ország területén” – írta a lap.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) honlapján azt közölte: az illetékes német hatóságokhoz fordult a “helyzet sürgős tisztázása érdekében”, de választ egyelőre nem kaptak. Az egyesület ezért azt javasolja, hogy a gépkocsivezető munkavállalóik ne lépjenek Németország területére anélkül, hogy a jogszabályban előírt foglalkoztatási terv bejelentésére szolgáló formanyomtatványt hiánytalanul kitöltve elfaxolták volna a német hatóságoknak. Ez a foglalkoztatási terv tartalmazza a gépkocsivezető adatait valamint, hogy előreláthatólag mennyi időt tölt Németországban. Aki ezt elmulasztja, 30 ezer euróig terjedő pénzbírságot kockáztat – hívja fel a figyelmet az egyesület.

A magyar kormánynak sem tetszik a német gyakorlat, a szaktárca álláspontja szerint a német szabályozás jelenlegi formájában aligha egyeztethető össze az Európai Unió egységes belső piaci politikájával, a szolgáltatásnyújtás szabadsága és a tisztességes verseny elveivel. Ám, arról nincs információ, hogyhogy milyen lépéseket terveznek tenni a helyzet normalizálására.

A vidékfejlesztési államtitkárság januártól Kecskemétre helyezte át a székhelyét. A költözéssel kapcsolatban megoszlanak a vélemények, hiszen a folyamat körülményei máig homályosak. Összesen 110-en dolgoznak az államtitkárságon, de a dolgozók fele nem vállalta a vidéki munkát. Az Index értesülései szerint azonban túlzás az állítás, hogy a dolgozók fele költözött volna Kecskemétre, a legtöbb költöző ember újonnan felvett munkatárs volt. A szocialista politikusok szerint a létszámhiány óriási hanyagság, mert emiatt csak február végén jelenhetnek meg az új uniós fejlesztési időszak első pályázatai. Az áthelyezés anyagi hátterét illetően is sok a kérdőjel.