Egyelőre úgy tűnik, a plázákban lévő multiplex mozik és mellettük a vendéglátó valamint szórakoztató egységek március közepe után is a megszokott rendben üzemelnek, azt azonban nem tudni, hogy mennyire sínylik meg az intézkedést. „Ahhoz, hogy elmondhassuk, mi lesz a vasárnapi zárva tartás következménye, ki kell várnunk több március 15-e utáni hétvégét, hogy lássuk a mozizásra gyakorolt hatást. Jelen pillanatban még csak következtetni tudunk” – nyilatkozta lapunknak Buda Andrea, a Cinema City marketing- és PR-igazgatója. Derűlátóan hozzátette, a népszerű otthonon kívüli programlehetőségnek számító vasárnapi vásárlás kiesése miatt elképzelhetőnek véli, hogy a hét utolsó napja akár erősebb is lehet, mint eddig volt.
„Egy hosszú bevásárlás után az „impulzus mozizók” kisebb százalékot tesznek ki a vendégeink közül, hiszen legtöbbször az emberek célirányosan, egy bizonyos filmet akarnak megnézni, és azért jönnek el hozzánk. A Cinema City hálózathoz tartozó mozikba leginkább 14-35 év közötti fiatalok járnak, párban vagy csoportosan; a másik fő célközönségünket a gyerekes családok (szülőkkel vagy nagyszülőkkel) alkotják, de ez csak akkor igaz, ha nagy általánosságban kell fogalmaznom” – tette hozzá Buda Andrea. A tendencia az, hogy a látványos bombasikereket, a fantasy filmeket vagy az akciódús képregény-adaptációkat a néző szívesebben tekinti meg egy nagy multiplexben, de az ugyanott vetített művészfilmek is vonzanak közönséget.
Felmerült a lehetőség, hogy a vasárnapi zárva tartás esetén több néző átpártolhat az art mozikhoz, azonban ennek kevés esélye van, ugyanis azok, akik eredetileg is a nagy bevásárlókban lévő mozikat preferálják, valószínűleg nem vasárnaponként fogják felfedezni a művész mozik atmoszféráját.