Továbbra sem tudni, mi van azzal az egyik magyar állampolgárral, aki a Norman Atlantic nevű kompon utazott. A legutóbbi adatok szerint eddig 12 halálos áldozatot követelt a tragédia.
Az olasz komphajó a görögországi Patrasz kikötőjéből tartott az olaszországi Anconába, és Othonoi görög szigettől 60 kilométerre északnyugatra adott le vészjelzést, miután rakterében vasárnap hajnalban tűz ütött ki. Ennek okát még mindig nem tudni. Sikerült eloltani a tüzet, a vízzel megtelt és megdőlt hajó azonban működésképtelenné vált.
Sokakat továbbra is eltűntként tartanak nyilván, így az áldozatok száma tovább nőhet. Kérdéses azonban, hányan tűntek el, ugyanis kiderült: teljes a káosz az utaslista körül, a görög hatóságok azt sem tudják megmondani, hányan utaztak a kompon. Egyelőre annyi bizonyos, hogy 427 embert sikerült kimenteni a hajóról.
A lista ugyan 478 nevet tüntet fel, de Mauruzio Lipi olasz közlekedési miniszter elismerte: valószínűleg nem ez a pontos szám. Elképzelhető ugyanis, hogy sokan fel sem szálltak a kompra. Militadisz Varvitszioszisz görög hajózásügyi miniszter viszont úgy véli, többen olyanok is lehettek a hajón, akik nevét a lista nem is tartalmazta.
A kimenekített személyek között eddig húsz olyat találtak, akikről fogalmuk sincs, hogyan kerülhettek fel a hajóra. Egyre erősödik a gyanú, amely szerint illegális menekültek akartak Olaszországba jutni a Norman Atlantic fedélzetén. Előfordult azonban az is, hogy egy férfi neve kétszer is feltűnt az ominózus listán.
Amíg azonban nem válik ismeretessé a teljes utaslista, folytatják a kutatást az – elvileg – több tucatnyi eltűnt személy után. A hajót az albán Vlora kikötőjébe viszik.
A dél-olaszországi Bari ügyészsége megkezdte a nyomozást a hajó kapitánya, Argilio Giamocomazzi, valamint a valamint a Norman Atlanticot is magáénak mondó olasz Visemar hajózási vállalat tulajdonosa, Carlo Visentini ellen. Gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolják őket.
Visentini azt közölte, hogy a kompot december 19-én vizsgálták át biztonsági szempontból, s azt is megnézték, mennyire tűzbiztos a hajó. Elismerte, e tekintetben „némi hibát” tapasztaltak, de „a vizsgálatot végzők megelégedésére” sikerült kiküszöbölni azt.
Olaszországban egyébként hősként ünneplik a kapitányt, Argilio Giacomazzit, aki – amint erre Matteo Renzi olasz kormányfő is utalt Twitter-üzenetében – jó kapitányhoz illően utolsóként hagyta el a fedélzetet. Az olasz média megjegyezte, teljesen másként viselkedett, mint kollégája, a 2012 januárjában zátonyra futott Costa Concordiát irányító Francesco Schettino, aki éppen elsők között próbált menekülni. Giacomazzi telefonon azt közölte: „Megnyugodhat mindenki, jól vagyok. Nemsokára hazatérek”.
Azért nem mindenki volt elragadtatva a legénység teljesítményétől. „Senki sem árulta el nekünk, mi tévők legyünk” – mondta az egyik görög utas, Atina Pappasz az Etnosz című lapnak. Sokan a jéghideg vízbe ugrottak a lángok elől, de nem jutottak el a mentőcsónakhoz.