Szabó Rebeka azt mondta, azon már nem lepődnek meg, hogy a kormány tagjai a luxusvillájukból, nagy, kényelmes autójukból nem érzik azokat a problémákat, amelyekkel az emberek naponta szembesülnek. Azt viszont felháborítónak tartják, hogy a biztonsági kockázatokkal sem foglalkoznak, és "kísérleti nyúlként" használják a metrón utazókat.
Hozzátette: a 3-as metró súlyos műszaki problémákat mutat, bármikor kigyulladhat, életveszélyes helyzeteket okozhat. Azt követelik, nyilatkozzon a kormány, milyen forrásból kívánja felújítani a 3-as metrót, hiszen csak a szerelvények 60 milliárdba, a pályafelújítás 100 milliárdba kerülne. Nem tűnik valószínűnek, hogy erre hitelt tud felvenni a főváros - jegyezte meg.
Váradiné Naszályi Márta, a párt I. kerületi önkormányzati képviselője azt mondta: a metróval összefüggésben heti rendszerességgel merülnek fel biztonsági kockázatok. Nem egyszerűen műszaki problémáról, üzembiztonságról van szó, hanem balesetveszélyről - tette hozzá.
FOTÓ: Vajda József
Kiemelte: a fővárosban második körös kerületi egyeztetés folyik a területfejlesztési programról, amelynek lényege, hogy Budapest hogyan használhatná fel az uniós forrásokat. Sok milliót költött erre a főváros, de úgy tűnik, a dokumentációt a kormány nem veszi figyelembe, az anyagban ugyanis a budapesti közlekedésfejlesztés kiemelt szinten szerepel - mondta.
A BKV csütörtökön azt közölte, hogy a síncserével már megkezdődött a 3-as metró felújítása, a járműpark korszerűsítéssel egybekötött felújítására pedig kiírták a közbeszerzési eljárást. A közlekedési társaság arra reagált, hogy az Index hírportál szerda este azt írta, a felújítás nem szerepel azon a hivatalos projektlistán, amely a következő hét év fejlesztéseit tartalmazza, annak ellenére, hogy a kormány finanszírozta a felújítás előkészítését.