költségvetés;LMP;útdíj;

- LMP: pénzbehajtásról szól az útdíj

Az LMP szerint a pénzbehajtásról szól az a terv, amely szerint a kormány fizetőssé tenné az M0-s autóutat és az autópályák bevezető szakaszait.

Szél Bernadett, az LMP társelnöke csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy az ötletcsomag mentes minden tervezéstől, az "egy újabb pénzbehajtás, egy újabb sarc".
Van egy rossz költségvetés, és az ezeken lévő lyukakat próbálja a Fidesz-KDNP befoltozgatni, "a legújabb áldozat a közlekedéspolitika" - fogalmazott.

Rámutatott: számos nagyvárost csak autópályán lehet elkerülni. Szél Bernadett szerint ha az eddig ingyenesen használható autópálya-szakaszokat fizetőssé teszik, akkor visszakerülünk egy olyan korszakba, amikor a városok körüli elkerülők nem léteztek.

A következmények között sorolta, hogy a nagyvárosok forgalma megnő majd, az agglomerációs településen is fokozódik, csökkenek majd egyes területeken lévő ingatlanok árai, több lehet a baleset, valamint veszélybe kerül majd az élhető kisváros és falu.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán megerősítette, hogy januártól megszűnik az M0-ás általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd. A körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók.

Ipari rezsinövelésre készül a rezsicsökkentés kormánya. Az ipari fogyasztókat terhelő áramár-emelésre nem lenne szükség, ha az Ausztriából olcsóbban behozott földgázzal nem a haverok offshore-cégeit, hanem a fogyasztókat látná el a korrupt kormány.