A koncepció alapelvei között rögzítették, hogy a BKK Zrt. és a főváros közötti, a BKV Zrt. tulajdonosi jogainak gyakorlására irányuló megbízási szerződést, így a BKK-nak a BKV feletti egyes tulajdonosi irányítási, utasítás adási jogait megszüntetik.
A BKK Közút Zrt.-t leválasztják a BKK-ról, majd mindkét céget a Budapesti Városigazgatás Holdingba integrálják, a főváros egyes tulajdonosi jogainak gyakorlását így átadják a BVH-nak.
Az előterjesztést 27 igen, 3 tartózkodó és 1 nem szavazat ellenében fogadta el a testület. A szavazásnál tartózkodott Gy. Németh Erzsébet (DK) és Hajdu László (DK), a XV. kerület polgármestere és Csárdi Antal (LMP), nemmel Karácsony Gergely PM-es politikus, a XIV. kerület polgármestere szavazott.
Az elfogadott határozat szerint a közlekedésszervezői feladatellátás alapvetően továbbra is a BKK feladatkörét képezi. A közutak kezelésével, fenntartásával és üzemeltetésével kapcsolatos közfeladatok azonban a BKK Közúthoz kerülnek. A jövőben önálló gazdasági társaságként működő BKK Közút a saját nevében és javára szedné be a közútkezelési díjakat, és ugyancsak oda csoportosítanák át a taxiállomásokkal kapcsolatos feladatokat. A személyszállítási szolgáltatás és az azt közvetítő szolgálatok ellenőrzése a BKK-nál marad.
A közlekedésfejlesztési projektekkel kapcsolatosan arról döntöttek, hogy a BKK a már folyamatban lévő és közeli lejáratú fejlesztési feladatokban eljár a mielőbbi lezárás érdekében. A többi folyamatban lévő vagy tervezett fejlesztésekkel kapcsolatos feladatokat pedig megosztják a Főpolgármesteri Hivatal, a BKK, a BKK Közút, a BKV és az Enviroduna között.
Tarlós István főpolgármester az ülésen azt mondta, nem ördögtől való dolog az, amit szeretnének: a tulajdonosi jogokat a törvény által címzett jogos tulajdonos visszakéri. Mi a probléma azzal, hogy a tulajdonos akar rendelkezni az őt illető jogokkal? - tette fel a kérdést a főpolgármester, hangsúlyozva: az eredeti elképzelés szerinti működést szeretnék megvalósítani.
Hangsúlyozta: nem akarják, hogy a BKV "egy minden szempontból kiszolgáltatott rabszolga szerepébe süllyedjen".
A DK szerint Vitézy eltávolításáról szól a városüzemeltetés átalakítása
A Demokratikus Koalíció (DK) szerint Tarlós István főpolgármester képes az egész városüzemeltetést és a tömegközlekedést átalakítani azért, hogy eltávolíthassa Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetőjét. Ehhez a fideszes "cicaharchoz" a DK nem kíván asszisztálni - mondta Gy. Németh Erzsébet, az ellenzéki párt fővárosi képviselője a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján.
Szerinte a főpolgármester az előző ciklusban nem tudta elmozdítani Vitézy Dávidot, akit egyébként ő nevezett ki a BKK élére, ezért most egy új és nagyfokú, a városüzemeltetést érintő átszervezésbe kezd.
Ha Tarlós István nem volt elégedett Vitézy Dáviddal, ahhoz nem kellene átalakítania megint az egész városüzemeltetést, az összes céget. Mi ezt a döntést nem fogjuk megszavazni - mondta Gy. Németh Erzsébet, hangsúlyozva: a városnak az az érdeke, hogy normális közszolgáltatást, tömegközlekedést tudjon biztosítani a városlakóknak. Egy kérdésre válaszolva a fővárosi politikus elmondta: nem elégedettek Vitézy Dávid tevékenységével, de nem kívánnak "asszisztálni a harchoz".
Emlékeztetett: a főpolgármester korlátlan vétójogot kapott, azaz minden közgyűlési döntést akárhányszor megvétózhat; a jogszabály-változtatás nyomán a jövőben csak a főpolgármester javaslatára nevezhet ki a közgyűlés intézményigazgatókat, cégvezetőket. Szerinte a Fidesz ezzel "hálálta meg" Tarlós Istvánnak, hogy "a fővárost győzelemre vitte". Szerinte ehhez szükség volt a fővárosi választási rendszer átalakítására is, ugyanis, ha a régi szabályok szerint történt volna a választás októberben, most nem lenne a Fidesznek többsége a közgyűlésben.
Karácsony szerint nem lesz hatékony a beolvasztás
Karácsony Gergely azért nem szavazta meg az új fővárosi városüzemeltetési koncepciót, mert attól tart, kevésbé lesz hatékony az új rendszer, és sérül a közlekedésszervezésben az eddig tapasztalt rendszerszintű gondolkodás. A PM-es politikus erről a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése után beszélt.
A XIV. kerület polgármestere egyedüliként szavazott nemmel az új városüzemeltetési koncepcióra, szavai szerint gyakorlatilag a Budapesti Közlekedési Központ megszüntetésére. Mint mondta, az elmúlt négy évben a BKK által képviselt integrált közlekedési modell pozitív hatása volt, hogy a közlekedési fejlesztések "világos és progresszív koncepcióba illeszkedtek", a központ rendszerszintű gondolkodása a közlekedésszervezésben joggal váltotta ki a tömegközlekedést használók elégedettségét.
A politikus elmondta: attól tart, a közgyűlés döntése nyomán nemcsak arról lesz szó, hogy egy más szervezetben kevésbé integrált koncepció fog uralkodni, hanem attól is, hogy az új modell a Zuglót érintő fejlesztések elmúlt években tapasztalt dinamikáját is megtöri. Mint mondta, reméli, hogy az új struktúrában nem lesz kevésbé hatékony a tömegközlekedéssel kapcsolatos beruházások folytatása, de attól tart, a holdingban elvész a rendszerszintű gondolkodás, hiszen "különböző helyeken lesznek a különböző kompetenciák".
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén döntött a közlekedésszervezési koncepció alapelveiről, szerint a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-t a Budapesti Városigazgatás Holding Zrt.-be integrálják. Az előterjesztést 27 igen, 3 tartózkodó és 1 nem szavazat ellenében fogadta el a testület, tartózkodott Gy. Németh Erzsébet (DK) és Hajdu László (DK), a XV. kerület polgármestere és Csárdi Antal (LMP), nemmel Karácsony Gergely PM-es politikus, a XIV. kerület polgármestere szavazott.