Hangsúlyozzák: az NFM-nek nincs kifogása az Uber, mint fuvarszervezési megoldás ellen, ám az nem engedhető meg, hogy a cég azzal szerezzen versenyelőnyt más, tisztességesen működő taxis szolgáltatásokkal szemben, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységre előírt szigorú - mind a vállalkozásra, mind a jármű vezetőjére és magára a járműre is vonatkozó - jogszabályi követelményeket.
Mint írják, a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető.
Az előírt feltételeknek megfelelő vállalkozók számára a közlekedési hatóság adja ki az engedélyeket.
Az NFM álláspontja szerint az indokolatlan engedékenység az utasok érdekeinek sérelméhez vezetne, veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is.
Ellenben ha az elvárt feltételek hiánytalanul teljesülnek, úgy az Uber csupán az utasok megszerzésének korszerűbb módszerében térne el a korábbi piaci szereplők gyakorlatától.
Az Uber működésének adózási, pénzügyi vonatkozásairól az NFM még a Nemzetgazdasági Minisztérium szakértőivel egyeztet.
A más országokban már működő közösségi utazásmegosztó szolgáltatás, az Uber a múlt héten vált elérhetővé Budapesten.
A rendszerhez csatlakozó autósok és utasok az okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik.