Bár Tarlós nem erősítette meg az Index korábbi információját, de szavaiból arra lehet következtetni, hogy a városigazgatóság alá kerül a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) is. A hírportál korábban arról írt, hogy az új holdingban a Vitézy Dávid által vezetett BKK-nak csökkennének a kompetenciái: a forgalomszervezés, a kontrolling, és a közlekedési beruházások műszaki ellenőrzése maradna a cégnél. A főpolgármester azt nem árulta el, hogy a BKK élén maradhat-e a vele többször konfliktusba került Vitézy. Továbbra is a BVK-nál maradnának a fővárosi közműcégek, egyebek közt a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. és a FŐTÁV.
Az, hogy a BKV része lesz-e a városigazgatóságnak vagy sem, nem változtat a cég siralmas pénzügyi helyzetén. A Népszabadság arról írt, hogy az ígért állami hitelgarancia nélkül a BKV nem fog tudni kifizetni egy decemberre esedékes, 2,3 milliárd forintos hitelrészletet. A garanciára azért lenne szükség, mert enélkül a bankok nem hajlandók új hitelekkel refinanszírozni a vállalat eddig felgyülemlett adósságállományát, amely összesen 61,7 milliárd forintra rúg. A főváros 2010 óta nem vesz fel működési hitelt.
A napilap szerint azonban a 2015-ös költségvetésbe a kormány semmilyen pluszforrást nem tervezett be a BKV számára. Pedig már a jövő évi hiteltörlesztést sem tudná előreteremteni a cég, a törlesztésre is fordítható dugódíjat pedig legkorábban 2016-tól lehetne bevezetni. Az állami költségvetésben a 3-as metró felújításával sem számolnak, az új járművekre a kormány nem adna uniós pénzt Budapestnek, a régi járművek felújításához pedig szintén nem látni a forrást. A hitelfelvételhez ugyan hozzájárult a kabinet, de ahhoz szintén állami garancia szükséges.