.A taxisok elégedetlenek, hiszen ha a tervezet elfogadásra kerül, a következő évben csupán a rendeletben meghatározott korú és méretű autókkal vehetnek csak részt a személyszállításban, a szabályozás ugyanis hét évben határozná meg a járművek felső korhatárát, az ennél öregebb kocsikat le kellene cserélni.
Farkas Zsolt, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének elnöke szerint ez azért sem életképes, mert a gépkocsik állapota nem a koruktól, hanem a karbantartástól függ: több 10-12 éves, ám kifogástalan műszaki állapotú taxi is üzemel.
Emellett az sem biztos, hogy új, fiatalabb autókra lenne pénze a taxisoknak. Mindennek hatására az NFM valamelyest enyhített a szabályozáson, a korhatárt 10 évre emelte, ám Farkas szerint még így sem biztos, hogy például a vidéki taxisok gazdaságosan tudnának üzemelni.
Metál Zoltán, az Országos Taxi Szövetség elnöke úgy véli, a rendeletben az is kifogásolható, hogy abban nincs is megemlítve, hogy azokat a sofőröket, akik bizonyítottan kárt okoztak az utasoknak, eltiltsák a taxizástól.
A szakszervezetek a tervezet azon részét is túl szigorúnak tartják, amely korlátozná a taxisok működési területét: ennek értelmében ugyanis a sofőr csak ott vehetne fel utast, amely területre az engedélye szól.
"Ha egy adott városban dolgozó taxis elvisz máshová egy utast, és nincs a célállomásra szóló engedélye, üresen kell visszajönnie" - hangsúlyozta Farkas.
A rendelettervezettel kapcsolatban az NFM közleményben jelezte, hogy az egyeztetések még zajlanak, az előkészítő munka várhatóan november végére zárulhat le, a szabályozás végleges tartalmáról és a hatályba léptetésről csak ezután döntenek.