Az 1869-ben vízre bocsátott klipper hét éve egy tűzvészben szinte teljesen elpusztult, áldozatos munkával állították helyre öt éven át. A vasárnap reggeli tűz a hajó egyik fedélzetét károsította.
A londoni tűzoltóság illetékese szerint a hármas fedélzet négy négyzetméteres területét károsította a tűz. "A tűzoltók hihetetlenül gyorsan dolgoztak, hogy ellenőrzés alá vonják a kicsiny tüzet, és minimalizálják a károkat" - idézte George Vostot, a helyi tűzoltók vezetőjét a The Daily Telegraph brit napilap honlapja.
A kárbecslők a nap folyamán is dolgoztak a hajón, ám ennek ellenére a látogatók előtt megnyitották a brit tengerhajózás egyik ékkövét.
1869-es vízre bocsátásakor a Cutty Sark a világ legfejlettebb technológiájú kereskedelmi hajója volt, évről évre sebességi rekordokat döntött, amit a hajótest különlegesen ívelt, keskeny formája és a rendkívül nagy vitorlafelület tett lehetővé. Később gyapjút szállított Ausztráliából Angliába, majd portugál hajóstársaságoknak adták el. A múlt század húszas éveiben került vissza angol tulajdonba, helyreállították, és egy ideig még kiképző hajóként használták.