A kabinet meg fogja védeni a reklámadót, ahogyan megvédte a bankadót és a rezsicsökkentést is- szögezte le a kormányszóvivő a panasz hírére reagálva. Kurucz Éva hozzátette: nem ez az első eset, amikor bizonyos gazdasági szereplők nyomást akarnak gyakorolni a kormányra, így volt ez a bankadó bevezetésekor, a rezsicsökkenéskor, és most így van a reklámadó bevezetésekor is. A kabinet álláspontját tolmácsolva kijelentette: a kormány kitart amellett, hogy minden gazdasági szereplőnek arányosan ki kell vennie a részét a közteherviselésből. A reklámadó is egy olyan adónem, amely a reklámbevétellel arányosan növekszik. Az RTL Klub pedig csupán egyike a reklámadó hatálya alá eső több száz vállalkozásnak.
Mint a nol.hu megírta, a bizottság adóügyi főigazgatósága is vizsgálódik, mert miközben az RTL Klub részesedése a magyar hirdetési piacon 13,5 százalék, addig a cég fizeti a reklámadó több mint 50 százalékát, 4,5 milliárd forintot. A reklámadót minden látszat szerint az RTL Klubra szabta a kormány, amennyiben a vezető kereskedelmi televízió a hirdetési árbevétele után éves szinten mintegy 4,5 milliárd forint különadót fizet. A magyar médiumok közül kizárólag az RTL Klubnak van egy évben húszmilliárd forint fölötti árbevétele, amelyre már 40 százalékos adót vetettek ki.
Az RTL-csoport egyebek mellett a diszkrimináció tilalmával érvel Brüsszelben, hiszen a reklámadó elsősorban ezt a céget sújtja. Felmerülhet a versenyszabályok megsértése is, mert a törvény kivételezett helyzetbe hozta a TV2-t, az RTL legfőbb riválisát azzal, hogy az idén nem kell reklámadót fizetnie.