A lapnak nyilatkozó taxisok szerint a sofőrök jelentős része a kocsik korára vonatkozó korlátozásnak igen nehezen tud megfelelni. A becslések szerint jelenleg az utakat járó, 10-12 ezer taxisból ezrével lesznek olyanok, akiknek le kellene cserélniük az autójukat. Ez sok vidéki településen a budapestinél jóval alacsonyabb forgalom és tarifák miatt nem lesz könnyű.
Egy másik elképzelés az utasokat is hátrányosan érintheti: a tervezet szerint taxis szolgáltatást csak olyan településen nyújthatnak a sofőrök, ahová az engedélyük szól. Az utast ugyan szolgáltatási területen kívülre is elszállíthatják, ám a visszaútra már nem vehetnek fel senkit – adott esetben azt sem, akit az odaúton szállítottak. A nagyobb vidéki városok esetében nem ritka, hogy a környékbeli kisebb településeken egyáltalán nincs taxis.
A taxisok a készülő jogszabályt jelenlegi formájában nem tartják elfogadhatónak, s rég nem látott, vidéki városokra is kiterjedő demonstrációt helyeztek kilátásba arra az esetre, ha azt elfogadja a kormány - olvasható a nol.hu cikkében.
A legutóbbi változások
Amint korábban megírtuk, a 2013. szeptember 1-jén életbe lépett taxirendeletben egyebek mellett rögzítették az autók küllemére vonatkozó szabályokat. Ennek alapján a taxinak úgynevezett traffic yellow, azaz sárga színűnek kell lennie. A taxisok csak akkor kaphatták meg évente megújítandó droszthasználati engedélyüket, ha ennek az előírásnak is megfeleltek.
Az új taxirendelet szabályozta a járművek életkorára, felszereltségére vonatkozó előírásokat is: minden taxiban kell lennie bankkártya-terminálnak, működő légkondicionáló berendezésnek, és kötelezővé tették az évszaknak megfelelő gumiabroncs használatát is.
Emellett a taxiknak a maximált ár helyett fix tarifát kell alkalmazniuk: az alapdíj 450 forintra, a kilométerdíj 280 forintra, a percdíj pedig 70 forintra emelkedett.