Továbbra sincs javulás Jules Bianchi állapotában: az elmúlt vasárnap súlyos fejsérülést szenvedett F1-es pilóta továbbra is kómában fekszik, és lélegezni is csak a gépek segítségével tud. Mindenki abban bízik, hogy a 25 éves versenyző rendkívül erős szervezete úrrá lesz a kritikus időszakon, és felépül.
Ugyan a kórház és a Marussia további információt nem ad ki a pilóta állapotáról, az FIA vizsgálatával kapcsolatban viszont kiszivárgott néhány fontos részlet. Pedig a nemzetközi szövetség nem szeretné nyilvánosságra hozni az eddigi vizsgálati eredményeket - videofelvételek elemzése, a Marussia telemetriai és GPS-adatai -, mert, ahogy az egyik alkalmazottjuk elmondta: "nem lenne szépBianchival szemben, mert nyilvánvalóan nem tud védekezni".
A német Auto Motor und Sport (AMuS) forrásaira hivatkozva viszont megírta, hogy a hetes kanyarban üzemelő pálya kamera rögzítette a kicsúszástól a becsapódásig az esetet, amely szerint Bianchi nem kipördült, hanem egyszerűen elveszítette az uralmát a jármű felett, miután az autó
túlkormányzottá vált. A GPS-adatokból az is kiderült, hogy a francia pilóta 212 km/órás sebességgel haladt kicsúszása pillanatában. Immár arra is megvan a válasz, vajon miért nem küldték be a safety cart.
"A Sauber a gumifalban, a pályától igencsak messze állt meg, ráadásul a japán pályabírák is rendkívül rutinosak, így a roncsok eltávolításához kevesebb időre van szükségük, mint egyes helyszíneken. Ha a folyamat tovább tartott volna, vagy a Sauber közelebb lett volna a pálya széléhez, a biztonsági autó a pályára hajt.
A dupla sárga zászló azonban a biztonsági szakértők szerint elegendő arra, hogy lassítsa a versenyzőket a pálya azon részén. A többségük tiszteletben is tartotta a veszélyt" - olvasható a német lapban.
Azt már most mindenki biztosra veszi, hogy a hétvégi Orosz Nagydíjon egy-egy veszélyes helyzetnél hamarabb pályára küldik a safety cart, illetve máris bejelentették: az FIA az eddiginél szigorúbban jár majd el a versenyzőkkel szemben a kettős sárga zászlók figyelmen kívül hagyása esetén.
Emberségből viszont jelesre vizsgázott az a cseh fotós, aki ugyan végigfotózta Bianchi balesetét, ám végül egyetlen képét sem tette közzé. "Túlságosan szeretem a sportot, és túlságosan tisztelem a versenyzőket ahhoz, hogy ne tegyem. Ott voltam a becsapódás közelében, és amikor láttam, hogy elsősegélyben részesítik, ösztönösen dokumentálni kezdtem, mi történik. Sok fotót csináltam.
Amikor az orvosok megérkeztek, abbahagytam. Aztán ahogy a paddock felé tartottam, kitisztult a fejem, és úgy döntöttem, nem fogom nyilvánosságra hozni a képeket. Csak másolatokat küldök az FIA-nak, feltéve, hogy szükség lesz rá" - árulta el Vladimir Rys.
Az élet nem áll meg, a versenyzők már Szocsiban vannak. Nehéz bármit mondaniuk, hiszen mindegyikük Jules Bianchiért izgul.
Fernando Alonso (spanyol, Ferrari): "Gondolatban vele vagyunk, nagyon nehéz hétvége előtt állunk. Érte fogunk versenyezni. Profi módon, ahogy csak tudunk."
Adrian Sutil (német, Sauber): "Csak imádkozni tudunk, reménykedni, hogy jobb híreket kapunk. Próbálunk profiként viselkedni, de mindenkire hatással vannak a történtek."
Felipe Massa (brazil, Williams): "Ez volt életem legrosszabb versenye. Nehéz visszatérni a hétköznapokba, hiszen folyton rá gondolunk. Igyekszünk a lehető legjobb versenyt produkálni érte és a családjáért."
Jenson Button (brit, McLaren): "Gondolatban vele vagyunk, és a Forma-1 egész világa így érez."
Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso): "Sokkolt, ami történt. Mindannyian reméljük, hogy Jules jobban lesz. Összefogunk most érte."
Sebastian Vettel (német, Red Bull): "Jules nagyon balszerencsés volt, a körülmények összjátéka katasztrófát eredményezett. Vele és a családjával vagyunk."
Sergio Perez (mexikói, Force India): "Folyamatosan rá gondolok. Azt akarom, hogy végre jó hírek érkezzenek."